Szia,

Sajnos azzal nem értek egyet, hogy egy windows rendszergazda adminoljon egy linux szervert. Sajnos nekem az a tapasztalatom, hogy általában az ilyen telepítésekkel nagyobb galibát okoznak az emberek, mint ha megkérnének egy szakembert aki szakszerűen feltelepíti és üzemelteti. A legnagyobb biztonsági rések az ilyen hiányos tudással rendelkező telepítések során szoktak keletkezni (nem akarok senkit megsérteni!). Pont emiatt mondtam, hogy az egy dolog, hogy megoldom egy windows szerver telepítését, de érteni nem értek hozzá, ezért nem is állok neki. :)

üdv,

Zool

Én voltam :-)
Az én elméletem szerint te rendszergazda vagy, ugyanis ha odaraknának windows server elé, akkor tudnád hogy hogyan állj neki a problémának, még ha a megoldást egyből nem is tudnád. Ugyan ez (szerintem) elvárható egy olyan rendszergazdától is aki eddig csak windows szervert használt szerverként, de mondjuk már telepített és használt ubuntut, és tudja hogy hogyan kell apt-get-el telepíteni, és hogy a config-ok a /etc-ben vannak. Szerintem ilyen szintű tudással neki kell tudni állnia egy rendszergazdának mondjuk egy samba beüzemelésének. Nyilván nem fog olyan gyorsan menni, mint a jól ismert rendszer alatt, de utánaolvasással meg kell tudnia csinálni.

A lényeg, hogy nem esünk kétségbe azért, mert olyan rendszert kell használnunk (esetleg beállítanunk) amit addig még nem használtunk. Ha én ismerem az IP protokoll működését, akkor mindegy hogy milyen programot raknak elém, be kell hogy tudjam állítani a tűzfal szabályokat oprendszertől és sw-től függetlenül, max előtte el kell olvasnom a program használatának alapjait ha nem jövök rá magamtól. A szoftver csak egy eszköz.

És ahogy többen is mondták már, ez kellene tanítani is a felhasználói ismereteknél.

Szerintem az nem baj, ha a rendszergazdát svájci bicskának nézik, hiszen ő a rendszer gazdája. Neki kell megoldania a rendszer működését, amihez széleskörű ismeretek kellenek a HW ismeretektől a szoftverfejlesztésig. De egyikből sem kell profinak lennie (azért nem baj ha az :-) )
Én erre értettem, hogy aki csak 1 OS-t ismer, az nem rendszergazda.

--
Üdvözlettel,

Vigh Zoltán
Rendszermérnök