Hello!
>Szerintem itt a tankönyvkiadók érdeke is, hogy ne csak win-re adják
> ki a programjaikat. És valószínűleg lépni is fognak gyorsan.
Szoftver fejlesztes gyorsan?
Komplett oktatasi anyagok ujrairasa linuxra, gyorsan?
Kizartnak tartom.
Ez egy hosszu, nagyon hosszu folyamat.

>Hát nem tudom, én még nem találkoztam ilyen dokumentummal.
> Főleg hogy ha  szöveges dokumentum pl. a szövegszerkesztés
> szabályai szerint van formázva, akkor formázással sem szokott
> különösebb gond lenni.
Peldak:
1. Erettsegin keri a feladat, hogy allits be a bekezdes utan 48pont tavolsagot.
LibreOffice alatt cm van, de be lehet irni a 48 pt.
Igez egybol atalakitja cm-re, de kit erdekel.
Javitom a dolgozatot.
Atallitom pt-re a mertekegyseget, hogy ellenorizzem a pontos beallitast.
47,9pt ?????????

2. 2 hasabos szerkezet.
Az elso hasab kozepen allok, az egyik bekezdes elejen, mert ezt a bekezdest a
kovetkezo hasabba kellene helyezni.
Beszuras->Torespont->hasabtores
A bekezdes a masik hasabba kerul, ahogy kell.
Am az elso bekezdes vegere bekerul egy uj ures bekezdes.
Ez erettsegi pontozastol fuggoen 1-3 pont pontveszteseg.
Pedig a diak mindent szabalyosan csinalt.
Ha veletlenul eszreveszi, akkor kitorolheti a felesleges ures bekezdest, s
ekkor nem veszit pontot, de veszit idot.

> Az hogy sokféle disztribúció létezik belőle, az már más kérséd, de főleg
> üzemeltetési szempontból. Felhasználó szempontból teljesen mindegy, max
> más ablakkezelőről/grafikus felületről beszélhetünk,
Oktatas szempontjabol nem mindegy.
Epp tegnap tortent velem, hogy a phpmyadmin-t nezegettuk, s veletlenul az en
gepemen levo valtozat ujabb volt, mint a diakok altal telepitett.
Hidd el, hogy nem mindegy a kinezet.
Tok egyformanak kell lennie, kulonben a szukos idon belul lehetetlen
megtanitani.
Oktatasi szempontbol, nem pedig technikai szempontbol ertve.
Eleg gyakran elofordul, foleg uj anyag tanitasakor, hogy a csoportnak egyutt
kellene haladnia. Mar a gepek is lehetnek eltero teljesitmenyuek, de ha a
programok is "maskepp neznek" ki a diakok gepein, akkor annak annyi.
Az oktatasba egyseges rendszer kell!
Ha linux akkor dontsuk el, hogy ubuntu, vagy suse, vagy mi.

> Na ez az ami már az MS-nek nem biznisz :-) Szerintem miért van minden
> ilyen konstrukció éves díjjal, és miért kell mindegyikhez a frissítési alap?
Mert nem a dij neki a biznisz, hanem a frisitei alap.
evi 100e gep eseten csak 20e Ft-os frissitesi dijjal szamolva, az 2 milliard.
Tehat az 1 milliardos tisztaszoftver emgszunese a Microsoftnak kb 3 milliardba
faj. ha ingyen adna, akkor 3 milliard bevetel helyett 2 milliard jonne be,
persze ha mindenki maradna a Microsoft termekek mellett , aki eddig is ott
volt.

Tisztelettel:
Molnar Peter, http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
moln...@afg.hu,
TKIKI Arpad Fejedelem Gimnazium, Gazdasagi es Informatikai Szakkozepiskola
http://www.afg.hu