Hello!
Szerintem itt a tankönyvkiadók érdeke is, hogy ne csak win-re adják
ki a programjaikat. És valószínűleg lépni is fognak gyorsan.
Szoftver fejlesztes gyorsan?
Komplett oktatasi anyagok ujrairasa linuxra, gyorsan?
Kizartnak tartom.
Ez egy hosszu, nagyon hosszu folyamat.
Nem új programot kell írniuk, hanem a meglévőket portolni egy másik os-re. Azért ez nem ugyan az a feladat. Sőt, ha lett volna egy kis eszük (és akarat) akkor már eleve írhatták volna multiplatformra, vagy webre.
Peldak:
1. Erettsegin keri a feladat, hogy allits be a bekezdes utan 48pont tavolsagot.
LibreOffice alatt cm van, de be lehet irni a 48 pt.
Igez egybol atalakitja cm-re, de kit erdekel.
Javitom a dolgozatot.
Atallitom pt-re a mertekegyseget, hogy ellenorizzem a pontos beallitast.
47,9pt ?????????
És akkor ezt most te nem fogadod el?
Egyébként ha előbb átállítja pt-re a beállításokat (ami szerintem logikusabb, de ez most mindegy), akkor 48 lesz. De a konvertálás miatt szerintem a 47,9 nem okoz senkinek sem problémát. Főleg ha ismered az okát.

2. 2 hasabos szerkezet.
Az elso hasab kozepen allok, az egyik bekezdes elejen, mert ezt a bekezdest a
kovetkezo hasabba kellene helyezni.
Beszuras->Torespont->hasabtores
A bekezdes a masik hasabba kerul, ahogy kell.
Am az elso bekezdes vegere bekerul egy uj ures bekezdes.
Ez erettsegi pontozastol fuggoen 1-3 pont pontveszteseg.
Pedig a diak mindent szabalyosan csinalt.
Ha veletlenul eszreveszi, akkor kitorolheti a felesleges ures bekezdest, s
ekkor nem veszit pontot, de veszit idot.
Ez jogos. De ha 1x csináltak már ilyet, és esetleg meg is lett nekik mutatva hogy erre figyelni kell, akkor max 5mp időt vesztenek.

Egyébként nem az érettségi problémákra gondoltam azzal, hogy még nem láttam olyat, hanem arra, hogy a 60 oldalas doc-ból 6 lesz libreoffice alatt.
Az hogy sokféle disztribúció létezik belőle, az már más kérséd, de főleg
üzemeltetési szempontból. Felhasználó szempontból teljesen mindegy, max
más ablakkezelőről/grafikus felületről beszélhetünk,
Oktatas szempontjabol nem mindegy.
Epp tegnap tortent velem, hogy a phpmyadmin-t nezegettuk, s veletlenul az en
gepemen levo valtozat ujabb volt, mint a diakok altal telepitett.
Hidd el, hogy nem mindegy a kinezet.
Tok egyformanak kell lennie, kulonben a szukos idon belul lehetetlen
megtanitani.
Oktatasi szempontbol, nem pedig technikai szempontbol ertve.
Eleg gyakran elofordul, foleg uj anyag tanitasakor, hogy a csoportnak egyutt
kellene haladnia. Mar a gepek is lehetnek eltero teljesitmenyuek, de ha a
programok is "maskepp neznek" ki a diakok gepein, akkor annak annyi.
Az oktatasba egyseges rendszer kell!
Ha linux akkor dontsuk el, hogy ubuntu, vagy suse, vagy mi.
Félreértettél.
Egy tanórán és az érettségin nyilván 100%-osan meg kell egyeznie minden gépnek, a tanári gépnek is szoftverileg. A linux jól klónozható, ezért ezt szerintem könnyen lehet biztosítani a folyamatos frissítésekkel is. De az, hogy valaki mondjuk ubuntu-n tanulja az office-t és adatbázis kezelést, vagy akár programozást, attól még CentOS alatt is fogja tudni. De ha csak debian alapú distro-kat lát (debian, ubuntu, linux mint, stb...), akkor még ekkora különbséget sem fog észrevenni.

lyen konstrukció éves díjjal, és miért kell mindegyikhez a frissítési alap?
Mert nem a dij neki a biznisz, hanem a frisitei alap.
evi 100e gep eseten csak 20e Ft-os frissitesi dijjal szamolva, az 2 milliard.
Tehat az 1 milliardos tisztaszoftver emgszunese a Microsoftnak kb 3 milliardba
faj. ha ingyen adna, akkor 3 milliard bevetel helyett 2 milliard jonne be,
persze ha mindenki maradna a Microsoft termekek mellett , aki eddig is ott
volt.

Ebben abszolút egyet értünk. Azt senki nem számolta ki, hogy 10 év alatt mennyit költött az oktatás frissítési alapokra..
Pedig azt hozzá kellene adni a tisztaszoftver költségeihez.

Ha csak egy 30gépes pályázatot számolunk, 25e ft-al (inkább 30-al kéne), az 750.000 Ft. Ezért is szánalmas, hogy most, aki meg akarja tartani a win-eket, annak újra meg kell venni, csak még drágábban. Szerintem olyan konstrukciót kellene az ms-nek biztosítania, ami egy csekély összegért fejébe engedi a home->prof frissítést.

Ha már ingyen nem adják...

Attesz