On Fri, Jan 20, 2012 at 7:31 PM, Sárközi Róbert
<sarkozi.rob...@hdsnet.hu> wrote:

> Szerintem komoly gondjaid lesznek Majdnem minden megoldható, de baromi sok
> idő, utánjárás és sok esetben komoly linux ismeret kell hozzá, pl. egy adott
> típusú web kamera beüzemelése 3 oldalon van leírva és még csak az után
> kezdhetsz kernelt fordítani, ugyan ez a kamera win alatt 3 perc alatt
> települ. Az általános nyomtatási teendőket szinte minden linux disztrib

Már megbocsáss, de ez úgy marhaság, ahogy van. Számtalan különféle
géppel dolgozom napi szinten (Sun Ultra 40 desktop, HP 2540p és
Toshiba notebookok), 2009 óta soha nem volt problémám multimédiás
eszközökkel, a felsorolt gépekhez csatlakoztatott, illetve beépített
webkamerák azonnal működnek. Kernelt 2005 óta nem fordítottam.

> szinte minden nyomtatóval megoldja, de egy adott típusú  multifukciós
> készülék minden képességét (kétoldalas nyomtatás lapvisszahúzással, vagy
> ugyan itt scannelés-karakterfelismerés-nyomtatás-faxolás) felejtsd el.  Vagy
> várod, hogy az említett cég majd megoldja.

Az itthoni Epson DX4000 scanner/nyomtató telepítése Fedora 12 alatt
(2009) a következő volt:

- bedugtam a kábeleket
- bekapcsoltam az eszközt
- az OS szólt, hogy talált egy ilyen eszközt, de nincs fent a drivere,
ezért letöltötte
- elkezdtem használni

Szkennelés és nyomtatás teljesen egyszerű tevékenység, OCR-re nincs
szükségem, de tény, hogy ez problémás. ui. nincs rendes OCR szoftver
Linux alá (megjegyzem, ez nem az OS hibája, hiszen Windowsra sem
lenne, ha nem csinálnának...).

--
László Béres            Unix system engineer
http://www.google.com/profiles/beres.laszlo