From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Laszlo Beres
Sent: Friday, January 20, 2012 10:27 PM
To: Techinfo
Subject: Re: Sulixerver es Sulix Prof hardvertamogatasa

On Fri, Jan 20, 2012 at 10:14 PM, Sárközi Róbert <sarkozi.rob...@hdsnet.hu>
wrote:

> Sok sikert hozzá!
> Majd szólj az iskoláknak, hogy vegyenek 2009 után gyártott eszközöket!

Talán egy kicsit erős lesz, amit most írok, de te tökéletesen reprezentálod a
legrosszabb felhasználót: elvárja, hogy a 10 évvel ezelőtti videokártyája
működjön, ugyanakkor az SSD trimet is támogassa. Egyszerűen lehetetlen ilyet
elvárni a gyártóktól, nem véletlen, hogy egy pár évvel ezelőtti hardver
támogatása is nehézkes sokszor. Tucatjával tűnnek el a driverek a Windowsból,
Linuxból (ugyanakkor százával jönnek újak helyettük). Sajnos tudomásul kell
venni, hogy ez az IT, konzumer kategória lett, ha nincs pénz frissítésre, akkor
előbb-utóbb elavult lesz a hardver, szoftver egyaránt. Tessék megnézni az
Apple-t: az iPhone életciklusa 2 év, a 3 évvel ezelőtti telefonom már elérte az
end-of-life fázist, a legújabb iOS fel sem megy rá. Ugyanez meg egyelőre
óvatosabban a PC-knél is.

Tudom, hogy az iskolákat ez rosszul érinti, de ez a gyártókat konkrétan nem
érdekli.

--
László Béres            Unix system engineer
http://www.google.com/profiles/beres.laszlo