On Tue, 24 Jan 2012 09:43:43 +0100, Bagó István wrote
> [...]
>
> A Szabolcs féle szkript elindításához adalék azoknak, akik még
> sohasem használtak Linuxot (mint ahogy én sem): a szkriptet
> tartalmazó CD-t mountolni kell a cdrom könyvtárba, ilyen viszont
> eredendően nincs a telepített szerveren. Tehát először kell a sudo
> -s parancs a rendszergazdai joggal való programfuttatáshoz. Utána ki
> kell adni egy mkdir /cdrom parancsot, hogy legyen cdrom könyvtár.
> Ezután lehet a mount /dev/scd0 /cdrom paranccsal csatolni a CD
> tartalmát a /cdrom könyvtárhoz. IDE-s CDROM meghajtó esetén a
> /dev/hdb vagy /dev/hdc kell. Utána lehet indítani a szkriptet.

Üdv Mindenkinek!

ne bonyolítsátok az élteteket! :)

szkriptcsomag használata:

a) kiírtad az egészet cd-re kicsomagolva... Ezzel el is vesztek a
   jogosultságok, mehet az egész a kukába.... :/

b) kiírtad cd-re a csomagolt fájlt
   ekkor a teendő a szerver oldalon: (cd-t be az olvasóba...)

   1) belépsz, majd "sudo -s", saját jelszó megad, így root jogosultságot
   nyersz.
   2) cd felcsatolása: "mount /dev/cdrom /srv"
   3) csomag kibontása: "tar -xvf /srv/install_v32.tar /" VAGY "cd / && tar
   -xvf /srv/install_v32.tar"
   4) umount /cdrom (cd lecsatolása)
c) ssh-n keresztül felmásoltad a saját home-odba.

   1) belépsz, majd "sudo -s", saját jelszó megad, így root jogosultságot
   nyersz.
   2) csomag kibontása: "cd / && tar -xvf /home/userneved/install_v32.tar"
   3) umount /cdrom (cd lecsatolása)

indítás: /cdrom/installmenu

--
Sulek Szabolcs