Szia!

export http_proxy="http://usernév:jelszó@gépcime:portszám" és enter kiadása a köonzolon.

Üdv:Jacem
On 2012.01.24., at 9:43, Bagó István wrote:

Sziasztok!

Hála Szabocsnak, sikeresen feltelepítettem a PDF alapján az Ubuntu tesztszervert.

Amivel bajom van: a frissítések letöltéséhez net kapcsolat kellene, a teszt szerveremnek viszont csak az ISA-s szerveren át van kijárata a NET-re, ahhoz meg név és jelszó kell. Azt viszont fogalmam sincs, hogy lehet beállítani, hogy a proxy a 10.1.1.2-es címen és a 8080-as porton található, és adott név/jelszó páros kell a kijárat használatához.

A Szabolcs féle szkript elindításához adalék azoknak, akik még sohasem használtak Linuxot (mint ahogy én sem): a szkriptet tartalmazó CD-t mountolni kell a cdrom könyvtárba, ilyen viszont eredendően nincs a telepített szerveren. Tehát először kell a sudo -s parancs a rendszergazdai joggal való programfuttatáshoz. Utána ki kell adni egy mkdir /cdrom parancsot, hogy legyen cdrom könyvtár. Ezután lehet a mount /dev/scd0 /cdrom paranccsal csatolni a CD tartalmát a /cdrom könyvtárhoz. IDE-s CDROM meghajtó esetén a /dev/ hdb vagy /dev/hdc kell.
Utána lehet indítani a szkriptet.

Üdv:

Bagó István
inf. tanár, rendszergazda
Pálffy Miklós Kereskedelmi Szakképző Iskola