Szerintem a felvetett kérdések többsége feltételezésen vagy csúsztatáson alapul.

- "...kik fogják birtokolni a Microsoft-felhőben kezelt adatvagyont"
Nyilván azok, akik azt oda feltöltik. Itt nem (csak) arról van szó, hogy
Pistike feltesz magáról fürdőgatyás képet, itt céges/iskolai adatokról van szó,
ha nem tartják be keményen az üzleti titoktartást, senki sem fogja használni a
felhőt.

- "...ha véget ér a redmondi vállalat által felajánlott ingyenes periódus,
mennyibe fog kerülni és egyáltalán megoldható lesz-e a kiszállás, illetve az
adatok visszajuttatása."
Volt szó bármilyen "periódusról"?
Még soha nem hallottam olyanról, hogy egy szoftver először fizetős volt, aztán
ingyenes lett, aztán megint fizetős. Ez olyan hitelvesztést jelent, amit senki
nem vállal fel. Savanyú szőlő?

- "...hogyan hat majd a felajánlás elfogadása a hazai munkaerőpiacra: hány
munkahely szűnik meg és hány új létesül a döntés következtében"
Egyrészt: a "felajánlás elfogadása" édes istenem, ingyen adták, ha nem fogadják
el, akkor is ingyen adják. Ms-nek kellett a reklám, a kormány meg eljátszhatta,
hogy valami sikerült.
Másrészt a kérdést értelmezve: soha ne változtassunk meg semmit, mert az
megváltoztatja a munkaerőpiacot? Ez egy érv? A kőkorszakban lennénk, ha ezt
betartanánk.

És végül a kedvencem:
"...és ne csupán az oktatás területén, hanem minden felhasználó számára tegye
ingyenessé szoftvereit!"
Ezt mindenki nagyon várja. Hadd bővítsem: az összes kereskedelmi szoftver
gyártótól várjuk, hogy minél hamarabb adjanak ingyen mindent! Pl. az Autodesk
és az Adobe szoftverek is legyenek minél előbb ingyenesek, mert az nekünk jó
lenne, és ezek is nagy és monopolhelyzetre törekvő vállalatok. (A
programozóikat állítsák át előtte fotoszintézisre.)

Miért apropo érzés, ha megvitatunk egy cikket? Sok benne a magas labda, ennyi.
:)
FG

> A másik apróság, hogy a szoftversemlegességet éppen az biztosítja,
> hogy a kormány elfogadta az ingyenes felajánlást.

De a felvetett kerdesek tobbsege azert helytallo, pl.:

Laci