2014. január 18. 10:16 Takács Tibor írta, <taka...@ntszki.hu>:

> Javasolnám a MaYoR-t. Ingyenes, nagyon jó, mióta ezt használjuk az
> igazgató folyamatosan emlegeti, milyen jó, hogy anno rátaláltam!
> A kollégák csak akkor szoktak mérgelődni, ha az internet-szolgáltató
> hibája miatt valamiért nem érik el otthonról... :)

Hát, ez történik, amikor aktív pedagógusok fejlesztenek egy rendszert. (Ha
jól emlékszem, az egyikük igh. is.) Csak sajnos ez nem egy komplett
iskolaadminisztrációs rendszer, csak egy e-napló, ezért nem igazi
konkurense a többinek.

Tanultuk is programozásból, és most már a saját bőrömön is érzem, hogy a
program egy termék, amely a megrendelő és a fejlesztő együttműködésével
készül. Na ezt a fázist szokták kihagyni takarékosságból (főleg, ha valahol
nincs is megrendelő, hanem fejlesztenek valamit, hogy majd eladják). Minden
ilyen rendszernek úgy kéne működnie, hogy a fejlesztőcsapat legalább egy
tagja eltölt néhány hónapot 1-2 iskolában, odaül egy tanár, egy ofő, egy
igh., egy szülő, egy diák mögé, akik ezt elviselik, és végignézi a
felhasználást, listázza a use case-eket stb. Netán beszáll az
adminisztrációba, elkéri a tanár füzetét, hogy bevihesse a jegyeket,
megcsinál egy statisztikát, átél egy félévzárási kampányt. Hát ezt a
költséget kevesen szánják rá. Piaci rendszerben lesz ebből egy hibás
termék, ami helyett a vevők másikat vesznek (kivéve, ha csupa ilyen
spórolósan fejlesztett termék van a piacon), oktrojált helyzetben meg
anyázás a kényszerfelhasználók részéről.