Üdv Mindenkinek!

http://lista.sulinet.hu/pipermail/techinfo/2014-February/085641.html

"Jó lenne, ha más irányú (rendszergazdai) tapasztalataitokat is
megosztanátok a listával:) Tanulságos lenne:)
E"

Hivatkozva a fent
linkelt korábbi levélre, szeretném megosztani a tapasztalataimat
Veletek. AKIT NEM RDEKEL MOST NYOMJON F8-AT! :-)

Felmondásom után egy
fejlesztő cégnél helyezkedtem el (most is itt vagyok).

TAPASZTALATOK:

Előnyök:

- életvidám csapat => a napi hangulatod alapból jó,
senkinek nem célja elb***ni...

- áldoznak pénzt az infrastruktúrára és
a dolgozóikra is! (nem is keveset...)

- kiadják a munkát, és Ők balra
el... "Majd szólj, ha kész, vagy esetleg elakadtál... segítünk, ha
kell..."

- idekerülésem után 1 hónapra leégett a netes router, amibe a
fél világ bele volt konfigolva (VPN külső szerverre, és azon a fő DNS
szerver,

 a router volt a backup-ja LAN oldalról stb.), még az
aktuális konfigot sem tudtam kimenteni, meg minek tettem volna, nem volt
még egy ugyanilyen

 cuccunk bent... => egy rossz szó nem hangzott el!
"Kezd el a helyreállítást, a fejlesztők miatt elsőként valahogy legyen
net, a többivel ráérsz utána

 foglalkozni! SEMMI GOND, ILYEN
ELŐFORDUL, EZ VAN..!"

- céges (mini)rendezvények, amelynek során
csapattaggá válsz

- nincs fúrkálódó kolléga, az ilyet nem tűri meg a
társaság

- nincs trükközés a fizetéssel/túlórával

- amióta itt
vagyok, nem nagyon néztem a házhitelem miatt az euro árfolyamot... nem
érdekel, mert van fedezetem, tisztességes munkámért

 tisztességes
fizetést kapok.

- a munkához szükséges eszközöket a cég állja egy igen
szép összegig

- rengeteg új infó/technika (amihez tanulni kell, dehát
az élet ebből áll :-) )

- ~minden kolléga informatikus, de más-más
szakterületen és senkinek nem próbléma vagy frusztráló, hogy egy/több
kollégától segítséget kérjen =>

 megosztódik a tudás, ezáltal minden
nap tanulok/tanulunk valamit

"Hátrányok:" :-)

- teljesen új
technológiai hálózat átvétele, ami nem 1-2 nap (lehet
jegyzetelni/felderíteni ész nélkül...)

- teljesen eltérő
hálózati/adattárolási elvek, mint amit az ember X év alatt kialakított,
tesztelt, vagy használt egyáltalán

- mert ~minden kolléga informatikus
=> az első 2 hónapban full hülyének éreztem magam, de szépen lassan

kirajzolódott, hogy én is tudok bőven újat mutatni nekik, és egy
percig sem villog vele senki, hogy éppen hány diplomája/főiskolája stb.
van

Hírtelen ennyi dolog ugrott be. Az biztos, hogy éles váltás a
közszféra után, de úgy érzem, hogy megérte!

BIZTOS, AMI BIZTOS: A fent
írtakkal csak reagálni szerettem volna a linkelt levélre, semmiféle
dicskvési szándékom nem volt!

További szép napot Mindenkinek!

--

_Sulek Szabolcs_