Szia!
Veres Sándor írta 27 Sep 2014  12:19 levelében:

> A webes adminisztrációs felületr"ol biztosan nem. De elképzelhet"o, hogy a
> sablonok
> módosításával elérhet"o a kívánt hatás.
Ezeket merre találom?

>     2. Ha igen, akkor beállítható-e, hogy a tanárok olvassák a diákok
> könyvtárait?
>
> A webes adminisztrációs felületr"ol biztosan nem. De, mivel a hozzáférési
> jogosultságokat POSIX
> ACL-el szabályozzák, ezért az 1. pontól függetlenül lehet próbálkozni további
> ACL hozzáadásával.
> És nem megosztásként tenni hozzáférhet"ové a tanárok számára, hanem pl SSH-n
> vagy
> WinSCP-n keresztül.
Ehhez az kellene, hogy a samba userek linux userek is legyenek, ha jól gondolom.
Jelenleg virtuális gépen csak tesztelem a Zentyal-t, és alaptelepítésben a
felhasználók csak
a domainben jönnek létre. A könyvtáraik a/home-ban jönnek létre, de a chown
szerint
felhasználó és a csoport is "ismeretlen".

> Egy kis leírás POSIX ACL-r"ol:
> http://unixlinux.tmit.bme.hu/POSIX_ACL
> https://hu.opensuse.org/Dokument%C3%A1ci%C3%B3/SL9.3/Adminisztr%C3%A1ci%C3%B3/Ho
> zz%C3%A1f%C3%A9r%C3%A9s-vez%C3%A9rl%C3%A9si_list%C3%A1k_Linuxban
Köszönöm, ezek kellettek! :-)

> Majd valamilyen módon derítsd ki, hogy mi volt az eredeti / korábbi ACL
> hozzáférési jogosultsága
> a /home -nak (pl virtuális gépbe telepítesz egy Zentyal-t). Majd töröld a
> fölösleges ACL-eket a
> /home mappáról (csak saját felel"osségre).
Egy másik virtuális gépre is feltettem és összehasonlítottam a getfacl
kimeneteket, de nem
láttam különbséget sehol.
A /var/lib/samba/share_info.tdf file-ban lehet még valami, de annak a tartalmát
nem tudom
megnézni.
Most a teszt alatt nem probléma a probléma, de ha ez egy éles rendszeren
történik valahogy
vissza kellene tudnom állítani. (gondolom mentés, mentés, mentés)
Köszönöm az ötleteket!

Udv:
             Khín István
      http://www.dus.sulinet.hu