Megelőztél Péter!
Pontosan azt kezdtem fogalmazni, hogy csak akkor érthetjük meg a mostani helyzetet, ha látjuk mi történt 1997 óta.
Engedelmeddel.
0. 1997-ben kiszórtak egy csomó gépet, helyi hálózatban, 64 kilobites Internet "kapcsolattal". Windows NT 4.0 és Exchange 5.0 és IIS 2.0 szerverekkel. Win95 munkaállomásokkal. /ahol kérték ott Netware-t kaptak, kevesen./ Sok iskolában csak néztek, hogy most mi legyen. Nálunk is. Akkor néhány elhivatott tanár több-kevesebb előismerettel rámozdult az üzemeltetési problémára, átérezve annak súlyát. Én is fizika tanárként kezdtem hozzá. Igaz akkoriban a fizika óráimat már saját számítógépes szoftvereimmel támogattam, de ez óde kevés ahhoz, hogy üzemeltessünk valamit. Ezért létrejött ez a levelező lista, ahol átbeszéltük a kínjainkat és továbbképeztük egymást teljesen önzetlenül. Én hamarosan már egyedül kábeleztem, az iskolában természetesen mindenkinek felhasználóneve és postafiókja volt a következő tanévre, számítógép hálózat használati szabályzattal, amit első tanítási órán ismertettek és aláírattak, de én aláírattam még a nagyfőnökökkel is, vírusvédelemről tudnék mesélni, egyik szorgalmazója voltam, hogy vírusvédelmi szoftvert forgalmazó cégek adjanak oktatási kedvezményeket, és ez a lobbi be is jött. (Gábor, vajon olvasod-e most ezt?)
Később felmerült, hogy ne ingyen dolgozzunk.
Lett 1LET-ünk. Aztán megszűnt. (?)
A sok "szemét" tanárból lett rendszergazda k.sokat pofázott és lobbizott azért, hogy országosan elismert szakma legyen az iskolai rendszergazda. Volt aki azért, mert csinálni akarta. Volt aki azért, mert nem akarta csinálni. (csak ráosztották ingyen, mikor ő szívesebben tanított volna) Így lehettek nem pedagógus rendszergazdák egyáltalán. Igen ám, de rögtön technikai személyzetbe sorolták, ennek megfelelő fizetéssel. Felülről nézve ők technikai személyzet, már csak kizárásos alapon is. Erről sokat tudnának mesélni azok a tanár-rendszergazdák, akik a folytonos óraszám csökkenések miatt fél állás tanár fél állás rendszergazdában találták magukat, ez a történet több mint 15 éves! Már akkor bércsökkenés, szabadidő megvonás (technikai = 40 órás munkahét bent az iskolában, nyári szünet csökkentés, volt ilyen főnököm nekem is)
Nem részletezem tovább, de küzdelmes évek vannak a téma mögött.
Azok a nevek, akiket látok itt most a tanár-rendszergazdák oldaláról hozzászólni, végig csinálták ezt a majdnem 20 évet.
Van fejlődés, igenis van.
Elmaradás is van.
Szerintem is van igazságtalanság a mostani rendszerben.
De ha egymást marjuk egy-két megosztó hozzászólás miatt, akkor csak OV álmát váltjuk valóra, nem a miénket. :(

sl

ui.:
1. És igen, mindenek ellenére én sem képezhettem magam korlátlanul tovább, se a munkahely, se a felsőoktatás nem volt akkoriban ilyen szabad, mint most 2. Péter, ja, én elmentem később főiskolai rendszergazdának, egy év alig volt elég a káoszból rendet csinálni pedig nem is egyedül voltam rá