Szia,

kicsit meglepodve olvastam a levelet, azert a HP switch is intelligens, van benne spanning tree, gondolom kulonbozo guardok (root, bpdu) valamint controlok (flow, storm).

Amik pont az ilyesmik kivedesere valok. Leveledbol ugy tunik ezek nem voltak beallitva, gondolom magadtol is leszurted a tanulsagot, hogy be kellene allitanod :)

> második 8-as csoportban már meg is volt a bűnös port. A 14-es.

Ezt lenyegesen egyszerubben is meg lehetett volna nezni, peldaul azzal, hogy az interfesz szamlalok allapotat egy nullazas utan megnezed. Amelyik a leggyorsabban no, azt kell kozelebbrol megnezni. A HP-ban ugy tudom nincs, de cisco switchekben van load ertek is, ami megmondja kvazi-szazalekosan, hogy a port a kapacitasahoz kepest hol tart kihajtasban. Igy meg szamolgatnod sem kell, azonnal latod, ha egy port a kapacitasa 50-80-stb szazalekaval uzemel.

Elindultam hát szépen sorban, jegyzetfüzettel a kezemben (45 terem és
szertár).

Bocs, ezt meg olvasni is rossz volt :) Az interfeszek cimkezhetok, es amennyiben karban tartod, nyilvan pontos is. Es gondolom vegpontokat nem kotsz at naponta masik termekben, tehat ha egyszer felcimkezed a 14-es portot, hogy 4. em. 2. ajto bal also sarok (vagy hasonlo) akkor legkozelebb nem kell keresni sem, csak celiranyosan mesz.

kihúzta a notijából a hálózati kábelt és elpakolt, úgy gondolta, a
másik, szabadon maradt vége ne lógjon ott árván egyedül egész hétvégén,
hát bedugta vissza a switch-be, hadd mulasson!

Ezen a ponton a HP switch eletbe lepett volna es meg ha STP-t nem is beszel (ahhoz, hogy ennek ertelme legyen, a kis noname-nak is kellett volna beszelnie) de egy BPDU guard azonnal levagta volna a portot, megovva a halozat tobbi reszet. A BPDU -kat a HP nyilvan sajat magatol latta volna erkezni egy porton, ahonnan nem johetnenek, ez lett volna az alapja a port lekapcsolasanak.

Igazan jol menedzselt halozatban az adminisztratornak ilyenkor riasztas is megy. Kis noname switchekrol nem, de core switch interfesze nem valtozik max evente egyszer, karbantartasnal, igy arrol en peldaul sms-t kapok.

Azt szeretném kérdezni, hogy ilyen esetben ki lehet deríteni, hogy a
switch melyik portján van a hiba, hogy ne kelljen ki-be dugdosni a
kábeleket? Tehát konzolról gondoltam, valahogy.

Adj neki IP cimet, vedd le jelszoval es meg a konzol se fog kelleni (az elso beallitashoz persze igen). Elegendo lesz tavolrol, akar otthonrol belenezned, miert ment le egy port.

udv
adam