Ma Magyarországon a legtöbb iskolában a kompromisszumos megoldás (persze pusztán szakmai szempontok alapján) a rendszergazda és a gazdaságis között kb. az lenne, hogy minden iskolai gépen fusson (ingyenes) Linux meg valamilyen ingyenes Office, ingyenes GIMP, stb. és azt a pénzt amit eddig szoftverre költöttek (beleértve azt is amit az állam a Microsoftnak kifizet a Tisztaszoftver megállapodás keretében) pedig inkább költsék hardverre, digitális tananyagra, hálózatfejlesztésre.

Én tudom, hogy egy új Mercedes S osztályú autó biztonságos. A 14 éves Opelemnél legalábbis tuti, hogy sokkal biztonságosabb. Ha pusztán azt nézzük, hogy egy azonos sebességű frontális ütközésnél előbbiben jóval nagyobb a túlélési esélyünk akkor joggal mondhatjuk, hogy egy idióta vagyok amiért mégis az Opelt vettem meg mert nem minimalizáltam egy esetleges baleset során a kockázatot. De ha azt nézzük, hogy a közalkalmazotti fizetésemből soha nem tudnék még egy 14 éves Mercit se megvenni se fenntartani már közel sem tartom magam felelőtlennek aki pusztán azért kockáztat mert nem képes meggyőzni a főnökét, hogy neki igenis járna akkora fizetés amiből a biztonságosabb autót meg tudja venni.

Ma cca. 100-150ezer elavult számítógép van a közoktatásban. Ezek kisöprése, korszerű eszközökkel feltöltése olyan bruttó 20-25 mrd Ft. A köztévé kistafírozásra alaphangon ennek 3-4-szerese megy el.

Egyetértünk, hogy túl sok pénz folyik el értelmetlenül. De! Legyen szó bármilyen kormányzati (de akár egy családi, személyi) kiadásról mindig lehetne találni olyat aminél lenne hasznosabb, szükségesebb.

Üdv,
Kunci