Szia,

On 2015-08-06 15:45, Gyulai László wrote:
Értem, akkor első körben elég lesz a radius-os dolgot beüzemelni. A
881 25mbitje majd akkor lesz szűk ha lesz legalább olyan net
elérésünk, az öreg notebookjainkban szerintem nincs is n-es

Nem tudom milyen az infrastrukturatok, de wifin gondolom nem csak az internetet lehet elerni. Szoval ha van belul egy szazas, gigas halozat amin adatot akarsz mozgatni, es meg a wifin is mehetne 25-30 mbit/s sebesseggel - nos akkor a cisco-n at nem fog, csak lassabban.

cisco nem lehetne jó radius servernek? Mondjuk nem néztem még utána
hogy tudja-e...

Nem, o nem tud radius szerver lenni, tobb okbol sem. Egyreszt mert a cisco a sajat eszkozeinel a TACACS+ -t preferalja a RADIUS-szal szemben (elobbi a sajat zart protokolljuk, licenszelheto, de kb ugyanazt tudja, mint az utobbi, egy lenyeges kulonbseg, hogy elobbi TCP-n, utobbi UDP-n megy). Masreszt azert, mert a cisco termeszetesen arul kulon ilyen szervert, tobbet is (ACS - Access Control Server, CAR - Cisco Access Registrar) jo penzert.

En alapbol, ha csak egy egyszeru azonositas kell es nincs komoly infrastruktura, akkor freeradius szoktam javasolni. Ha integralni kell windows AD-be, meg csoportok es egyebek vannak, akkor sokkal egyszerubb, ha az MS IAS (Internet Access Server?) megoldasat hasznalja az ember. Regen a server edition-ban ingyen volt, tudasa korlatozott a freeradiushoz kepest, de par kattintassal integralhato, sok munkat meg lehet sporolni vele. Termeszetesen a freeradius is tud LDAP-ot kezelni, de sokkal tobb munka osszerakni.

udv
adam