Nálunk saját szerveren megy - így azt is meg tudom oldani, hogy ha éles
(jegyet érő) tesztet íratok rajta, akkor ne legyen internet közben. Bár, ha
végiggondolom, amúgy is meg lehet oldani router-szabályokkal, ha a sulinet
ingyenes webszerverén van.
Így viszont akkor is van, ha elmegy a net, továbbá a válaszideje nem függ a
net terheltségétől.
Nálam egy virtuális gépen fut. A jó válaszidőhöz két dolog kell: elegendő
memória (egyidejű felhasználók számától függ) elsősorban, de kicsit az is
javított rajta, amikor a virtuális gép .vhd fájlját áthelyeztem SSD-re.
Amit még nem sikerült megoldanom: elvileg tud AD-vel együttműködni, de
nekem nem jött össze.

Mondjuk lehet felhasználókat tömegesen létrehozni, az ehhez szükséges
fájlokat meg előállítom könnyedén az AD-be létrehozással párhuzamosan, de
utána van gond, hogy keverik a két rendszer jelszavait, elfelejtik, stb. és
ez már valódi többletmunka.

A kérdéseidre válaszolva:

   -

   egy web 2.0 webszerver alkalmazás futtatására alkalmas számítógép,

Kérdés, mi van jelenleg. Nálunk egy szerveren fut több virtuális gép, az
biztonsági mentés, hibatűrés és áramfogyasztás miatt jobb, de mehet külön
gépre is. Több processzormag, 4GB vagy több memória, SSD-re minimum az
adatbázist. Ahogy hallottam, az is megoldás lehet, hogy a NIIF által
ingyenesen biztosított web-tárhelyre több adatbázist kérni (egyet a
CMS-nek, egyet a Moodle-nek)

   -

   web 2.0 szolgáltatásra alkalmas webszerver alkalmazás

LAMP-szerver (Linux oprsz. Apache webszerver, MySQL adatbázis, PHP)
Javaslom az elterjedtsége miatt az Ubuntu legújabb LTS kiadását, a
fentieket kiválasztva telepítéskor.

   -

   Moodle nyílt forráskódú, eLearning keretrendszer

Igen :)

   -

   portálfejlesztő keretrendszer  (WordPress más ÖTLEt

Igen, vagy Joomla, Drupal, ezek a legelterjedtebbek.

   -

   megfelelő sávszélességű szolgáltatói előfizetés (belépési díj, és havi
   szolgáltatási díj)

Most mi van? Az nem jó?

   -

   egy rendszert üzemeltető és karbantartó szakember megbízási díja

Megfizethetetlen :)

Üdv!: Szilárd