Kipróbáltam, tényleg a NOD32 HTTP-s opció kikapcsolása segített…
Edge-t és Chrome-t nem néztem, Firefoxban nem, de IE alatt engedte a
https oldalakkal a kommunikációt, mikor még be volt kapcsolva. Miért?

A víruskereső el kell, hogy helyezzen az adott böngészőben egy megbízható gyökér tanúsítványt. Ezt általában egy plugin, kiegészítő telepítésével teszi meg böngészőnként külön-külön. Ha egy adott böngészőben nincs, vagy nem jól van telepítve, esetleg le van tiltva ez a plugin, akkor ott hibát fog eredményezni a https szűrés.

--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu