Hello!
Azt hiszem el kell mondanom azt, amit a suliban is egyre gyakrabban mondok a pedagogus kollegaknak.
Ne keress ott logikat, ertelmet, eloremutato tevekenyseget, ahol nincs.

>~ miért is lesz/van egyre kevesebb akár csak info tanárból is.. ?    ;-)
Nem politizalas, hanem tenyek:
a kormanyzat oktataspolitikai dontese miatt az iskolai informatika orak szama drasztikusan csokkent.
Kovetkezmenyek:
- az idei evig az ellatando ossz oraszam, intezmenyi szinten szintén.
- a legtobb iskolaban a csokkeno oraszamok miatt az informatika tanar vagy reszfoglalkozasu lett vagy palyaelhagyo. - elobb utobb a kormanyzat is erezni fogja ennek a kovetkezmenyet, s akkor jon az 5 info ora hetente (almodozunk).
de ki fog tanitani?
Nos: A pedagogus szakmat valasztok kozul a csokkeno oraszamok miatt infotanarira jelentkezok szamarol Fodor Zsolt kozolt szamokat. De roviden eleg sokat kockaztat, aki info tanarnak megy most, mert allasa nem biztos, hogy lesz, mint info tanar. Az idei evtol erdemes lesz figyelni az informatikabol erettsegizok szamat. Mar most csokken, de ez meg betudhato a csokkeno gyermekletszamnak. Viszont iden erettsegiznek eloszor azok, akik tobbsegenek nem volt info oraja 10-11-12-ben. Kivancsi leszek az elozo evekhez kepest mennyi lesz a szam. En mar becsultem egy szamot, lejjebb a videoban lathato.
Ennek a kovetkezmenyei erezhetoek lesznek durvan, szerintem.
De ekkor info tanart leakasztani, visszacsabitani nem igazan lehet.
Ezt mar egyszer megjatszottuk.

>- és hogyan is függ ez össze az általános digitális analfabétizmussal - és így
>AKÁR csak magával a rendszergazdák 'javadalmaztatásával is..?
Nos sajat peldam:
20 eve tanitottam egy kozepiskolaban, amikor a drasztikus oraszamcsokkenes miatt,
mar csak 1 evem maradt, utanna felallas.
Valtottam, lettem rendszergazda egy iskolaban, s felallasban jelenleg meg tanitok. Mivel nem ertek egyet a jelenlegi oktataspolitika informatikai iranyvonalaval, nem is kivanok resztvenni a rombolasaban. Igy addig tanitok maximum, amig lehet (nem minosulok, mert azzal sem ertek egyet)

A digitalis analfabateztizmus megszuntetese nem az en feladatom,
en maximum felemelhetem a szavam ellene, de nem vagyok donteshozo helyzetben.

2012-től:
http://petersoft.hu/keret/kerettanterv_informatika.pdf
http://www.origo.hu/techbazis/20121031-lecsokkentik-az-informatikaorak-szamat-fenyegete-digitalis-analfabetizmus.html
http://www.nyest.hu/hirek/a-jovo-digitalis-analfabetizmus