On 10/25/2016 21:09, Rendszergazda wrote:
> Engedélyeztetni lehetne a database.windows.net tartományt.

ovatosan ezzel. orakat tudnek meselni arrol, miert hatalmas hiba neveket felvenni egy engedelyezett listara, ip cimek helyett.

> Ha a 1433-as port esetleg nem elég, akkor a 1434,443,135 portokat is
> engedni kell) ez a szoftveres cég válasza a problémámra.

A 1433 egy altalanosan tiltott port, nem vagyok meglepve, a masik harom meg 50-50%, hogy tiltott-e.

> Erre keresek megoldást, ha már az utazó pedagógusoknak ezt kell
> használni és nem az iskola döntése, hanem a Gyógypedagógiai intézeté aki
> alkalmazza ezeket a fejlesztő pedagógusokat és kiküldi az iskolákba.

No, akkor ha az intezet igy dontott, akkor uccu neki, oldjak is meg. A dontesek elvegre komoly dolgok. Felenk ez ugy mukodik, hogy ha en ragaszkodom valamihez, akkor nekem kell a felteteleket megteremtenem.

En a helyedben a kovetkezo javaslatokat tennem, a lista sajat preferencia szerint sorrendezett:

- nem neztem, a szerver tud-e ipv6-ot, ha tud, megneznem ipv6 felett is ervenyes-e a port tiltas, hatha ugy megkerulheto (tudom, az upc nem biztosit nativ IPv6ot, de peldaul he.net segitsegevel az egesz problema megkerulheto 5 perc alatt, mivel ekkor az upc csak tunnel csomagokat lat)

- a szerver uzemeltetoi tegyek elerhetove a kapcsolodast alternativ portokon (11433, 11434 stb) is, amiket nem szurnek alapertelmezetten a szolgaltatok

- A szerver uzemeltetoi biztositsanak vpn kapcsolatot azoknak a roaming klienseknek akik szurt halozatbol kell, hogy kapcsolodjanak

- Egyszeruen fogj egy google eredmenylistat 'olcso vpn' keresoszavakra es nezd meg melyik a legolcsobb es oldd meg az intezet koltsegvetesenek terhere (javasold nekik, hogy fizessenek elo es alkalmazzak)

- Amennyiben rendszergazda vagy mas iskolaban, ahol lehetoseg van nem szurt halozatra, epits ki a ketto kozott permanens vpn kapcsolatot es az adatbazis forgalmat kuldd at ezen. Jogi oldalrol fedezd magad papirokkal, ez engem most nem erdekel, en mernok vagyok, muszaki megoldast javaslok nem jogit.

- Egyszeruen fogj egy google eredmenylistat 'olcso vpn' keresoszavakra es nezd meg melyik a legolcsobb es oldd meg az iskola koltsegvetesebol (egyebkent havi 3-6 dollarrol beszelunk).

udv
Adam