Rendben, de hova tegyem a másik pontot, mert, hogy az upc szolgáltat és
a hálózatán tiltva vannak a kérdéses portok.

Az eredeti leveleddel együtt ezt duplán nem értem.
Szóval az eredeti leveledben a sulinetet és a dashboardot emlegeted, ezért feltételezem, hogy sulinetet használtok, és a sulinetes szolgáltatás az upc hálózatán keresztül érkezik az iskolába. Ebben az esetben az upc-nek semmi köze nincs (és nem is lehet) a sulinetes forgalom szűréséhez, azt csakis a niif tudja befolyásolni. Nálunk pontosan ugyanez a felállás (sulinet az upc hálózatán keresztül), és az imént próbálgattam egy kicsit. A régi sulinettel ellentétben jelenleg nincs olyan központi szűrés, ami kötelező jellegű lenne. _Minden_ port elérése kifelé és befelé is megvalósítható, ha azt a dashboardon a megfelelő helyre írod. Azt nem írtad, hogy melyik szegmensen keresztül szeretnéd elérni az említett mssql szervert. Ha van egy szervered az iskolában, ami a publikus tartományból (195.199.x.x) rendelkezik egy ipvel, és azon keresztül szeretnéd megvalósítani a kapcsolatot, akkor a dashboard a hálózat menüpontban a publikus fülön kell az internet felé menő zónában felvenned egy engedélyező szabályt. Ha a privát szegmensen keresztül neteztek, akkor a privát fülön belül kell ugyanezt tenned. Én az előbbit próbáltam, mentés után vártam pár percet, és az iskolai szerverről kapcsolódni tudtam az általad írt host 1433-as portjára. Az engedélyező szabály előtt timeoutolt.

Ha pedig az upc nem a sulinetet hozza, hanem rendes internet szolgáltatást veszek igénybe tőlük, akkor két dolgot nem értek. Az egyik, hogy a sulinetnek és a dashboardnak mi köze van hozzájuk; a másik pedig, hogy ebben az esetben miért nem megy nálad a csatlakozás. Az itthoni upc vonalról mindenféle mágia nélkül tudok csatlakozni az általad írt kiszolgáló 1433-as portjára.

--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu