Üdv Mindenkinek!

WiFi eszközeink egy részén OpenWRT fut. (Ezek többnyire TP-Link 1043ND-k.)
Néhányan múlt hétvégén frissítettem Chaos Calmer 15.05.1 verzióra. Saját
eszközökkel kipróbáltam, gond nélkül ment. Tegnap többen jelezték, hogy
telefonjuk bár csatlakozik, néhány alkalmazás eléri a netet, mások meg nem. A
böngésző például nem. Frissítés előtt nem volt ilyen gond.

A kapcsolódáskor freeradius (2.2.5) azonosít, ip adatokat DHCP-ről kapnak -
helyesen. DNS-szerverként egy dnsmasq szerver van megadva a saját hálózaton
belül.

Ha a mobil eszközön Windows vagy IOS van, nincs gond. Ha Android 4 vagy
Android 6 van, minden rendben.
Akiknél gond van, úgy tűnik, kizárólag az Android 5.x-et futtatók.

Akiknél tudtam próbálkozni, pl. instagram megy, viber megy, de snapchat nem
megy.
A weblap betöltésekor a DNS szerver elérhetőségére panaszkodik. Ezt még meg
tudom érteni, de ha megpróbálom a 160.114.8.5 címet - amit nem nagyon keresnek
fel az eszközzel, akkor a böngésző címsorában megjelenik a
http://www.u-szeged.hu/ majd közli, hogy baj van a dns szerverrel. Nem segít
az sem, ha statikusan adom meg a saját dns szervert vagy éppen a 8.8.8.8-at.
Ugyanez az eszköz jelenleg a gyári firmware-t futtató Cisco AP-n át jól
kommunikál.

A neten még nem találtam használható dolgot. Merre érdemes a megoldást keresni?

Üdv: Fodor Zsolt