Sziasztok!

Szeretném kicsit átszervezni a hálózatot. Optimalizálni, stabilabbá tenni és
főleg új szolgáltatásokat bevezetni.

Ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni. VLAN-okat még nem kezeltem, ezért
ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.

Adott két hálózat, külön-kölün internetkapcsolattal, ugyanolyan ip cím
tartománnyal és adott egy fájlszerver egyetlen hálókártyával (Debian/SAMBA).

Valamint van még egy HP switch (HP 2530-24G-PoEP). Most egyetlen VLAN van rajta
és minden port abba van beletéve.

Szeretném a fájlszervert mindkét hálózatban elérhetővé tenni. Működik-e az, ha
létrehozok két VLANT és az egyik portot mindkettőbe beleteszem. Az egyik
VLAN-on az egyik hálózat lenne, a másikon a másik.

Iskolaidő van és a switch használatban van, ezért nem tudok büntetlenül
kísérletezni. Már azt sem tudom, be lehet-e tenni egy portot két VLAN-ba.

Ha ez működhet, akkor a következő kérdésem, hogy maradhat-e ugyanaz az ip
tartmoány mindkét hálózatban, vagy az egyiket kell/célszerű megváltoztatni.
Mert akkor nyilván létre kell hozni egy virtuális hálókártyát is a szerveren.
Elnézést, ha butaságot írok, de csak azért gondoltam, hogy esetleg maradhat
ugyanaz az ip tartomány, mert a mac address-ek mások mindkét hálóban, így a
csomagok elvileg "haza találhatnak". Persze tudom, hogy az ip cím és a mac
address nem ugyanabban a hálózati rétegben működik, de ezt most nem tudom, hogy
segít, vagy épp hogy nem.

(((((Megj.: a dolog most is működik, mert a szerverben valójában két hálókártya
van, az egyik az egyik hálózat felé, a másik a másik hálózat felé, de mint
ahogyan írtam az elején szeretném átalakítani kicsit a dolgokat, lesz még egy
másik szerver is. Ja és bár az ip címtartományok azonosak, a szervernek más az
ip címe a két hálózatban, mert ugyanazzal nem működött.)))))

A válaszokat előre is köszönöm!

Szép napot Mindenkinek!

Üdv,

Venczel József