Szép jó reggelt Mindenkinek!

Tegnap ezzel a problémával kapcsolatban eszembe jutott valami. Szerintem
nincs igazatok. Az ip csomag tartalmazza a cél és a forrás ip címét is.
Mivel a szerverben nem ugyanaz volt a két interface-nek az ip címe (ahogyan
ezt írtam is), a szerver egyértelműen be tudta azonosítani hová, merre
(melyik hálózatba) kell küldenie a csomagokat. Ezért működhetett 2 évig
stabilan ez a megoldás.

Ettől függetlenül, ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez a követendő út és
így kell csinálni, de szerintem nem volt instabil a rendszerem.

Egyébként ez már csal elvi kérdés, mert megváltoztattam az ip
címtartományt...

Volna viszont egy másik kérdésem.

Ha a HP switch-en (HP 2530-24G-PoEP) létrehozok két vlant, az egyikbe
beteszem 1-10 portokat (legyen mondjuk ez VLAN1), a másikba 11-20
portokat (legyen
mondjuk ez VLAN2).
A VLAN1-re rádugom az egyik hálózatot, a VLAN2-re a másikat.
A 24-es portot meg beállítom monitorportnak, akkor lényegében tudom
monitorozni mindkét hálózat forgalmát egy géppel (nyilván még be kell
állítani, hogy mely portokat akarom monitorozni, de mondjuk, hogy megadom
1-20 az összeset)?
A monitorportnak benne kell lennie valamelyik VLAN-ban vagy maradhat csak
úgy, magában vagy esetleg bele kell tenni egy külön VLAN-ba?
Vagy ha így nem jó, akkor hogyan lehetne ezt megoldani?
A hálózati forgalom nagyságával ne foglalkozzunk, az más kérdés, azt bőven
fogja bírni minden. Egyébként is, ha a monitorporton elvész néhány csomag,
az nem számít (most nem ez lenne a kérdés).

A monitorozó gépen az az interface, ami a switch monitorportjára van kötve,
promisc módban van.
Most külön-külön gépeket használok mindkét hálózat monitorozására,
szeretném ezt is egybevonni, ha lehetséges.

Előre is köszönöm a segítséget!

További szép napot!

Üdv,
Venczel József

2017. április 26. 14:40 Csernus-Turza Áron írta, <