Hozzám is futott be pont ugyan ilyen igény.
Még nem nagyon oldottam meg, de egyszer már odaadtam egy akciókamerát (ezviz s1). Nagyon tetszett, vissza is fog kerülni állandóra. Főleg, hogy lassított felvételt is lehet vele készíteni, ami kísérleteknél különösen jó.
Ellenben nem a legolcsóbb megoldás.

Attila

Tisztelt Lista!

Felmerült az igény, hogy fizika és kémia kísérleteket kivetítenének tanórákon mert nagyok a termek és a hátsó sorokban ülők nem látják a tanári asztalt rendesen. Az adott termekben van fixen felszerelt kivetítő és hozzá számítógép így arra gondoltam, hogy a legegyszerűbb megoldás egy webkamera lenne ami csatlakozik a géphez. Webkamera témában azonban nem vagyok nagyon otthon, ezért kérem a segítségeteket. Netes keresőket és webáruházakat én is tudom használni, első sorban már kipróbált, bevált megoldás/típus érdekelne, ha van itt olyan aki üzemeltet hasonló megoldást.

A kivetítők felbontása 1024x768, így gondolom hasonló felbontású kamera lenne az ideális mert a kisebb túl pixeles lesz, a nagyobb meg fölösleges mert úgysem jön ki a vetítőből. Esetleg olyan kamera aminek van némi beépített LED-es világítása, hogy rosszabb fényviszonyok mellett is értelmes képet adjon. Illetve valahogy meg kell oldani a kamera rögzítését is, így nem ártana állványmenet vagy csíptethető talp.

Előre is köszönöm az ötleteket!

Kukusik Péter
oktatástechnikus, rendszergazda
Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium

Kovács Attila
sysadmin
Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium
Miskolc