2017.11.21. 11:34 keltezéssel, Alaksza Balázs írta:
2017.11.21. 11:27 keltezéssel, Molnar Peter írta:
Hello!

>Pishing? Ilyen tanúsítványt egy akármilyen email-el lehet kérni.
Amikor en kertem, akkor a webszerveren elhelyezett egy altala keszitett mappat, amivel ellenorizte, hogy az adott domain a tied-e.

Nem erre gondoltam, hanem hogy egy akár Gipsz Jakab névre is megvehető akármilyen domain-el is megy, gyakorlatilag teljesen névtelenül lehet honlapod érvényes SSL tanusítvánnyal mindennel, nem kérnek úgy külön semmiféle adatot/infót.
Egy "normál" SSL tanúsítványt azért nemigen adnak ki csak úgy a semmire.

De ahhoz már meg kell lennie a domain regisztrációdnak. A letsencrypt-nek semmi köze ahhoz hogy te kinél milyen domain-t regisztráltál. Ha te megoldottad magadnak gond nélkül az 0tpbank.hu domaint akkor miért ne kérhetnél rá tanúsítványt? Ők nem regisztrálnak domain-t, csak a meglevőhöz adnak tanúsítványt. Ami akkor lesz érvényes, ha azon a domain-en megfelelő helyre elhelyezed amit kérnek és azt az automata le is tudja ellenőrizni.

Tudom, mindenféle megbízhatalan komolytalan társaság áll mögötte (pl. mozilla, akamai, cisco, google, facebook, digitalocean, zendesk, stb. stb.), és ezek a kamu cégek még azt is elérték valahogy, hogy az apache kódba bekerült a hivatalos támogatás, a developer ágon már működik, a stabilba portolás folyamatban van, úgy tudom jövő év elején már ott is benne lesz.

Fel szokták hozni az ingyenességet, ezt úgy érik el, hogy szinte teljesen automatizált a rendszer, csak néhány alkalmazott van akiket a támogatásokból fizetnek. Az ingyenességtől még nem lesz megbízhatatlan valami, nem csak a végfelhasználótól lehet valamire pénzt szerezni. Az írás szerint a https minél gyorsabb elterjesztése miatt csinálják. Ezzel az erővel pl. a Bill & Melinda Gates alapítvány is megbízhatatlan, mert azért se fizettem semmit hogy itt nekem kutassanak, fejlesszenek...