Viszont közben a printeren beállítottam a 10Mbps full duplex módot a
kártyáján és azóta megy hiba nélkül. (Nem értem, mert korábban is
próbálkoztam ezzel és nem volt jó - de lehet, h csak türelmetlen voltam
és nem vártam meg, míg a printer hálózata újraindul. Ez ugyanis, mint
észrevettem, a printer/fénymáoló újraindulása után még kb fél percig nem
megy, "inicializál".)

Ez egyértelműen arra utal, hogy a kapcsolat minőségével van probléma. Vagy a kábel rossz minőségű, nem réz csak bevont, vagy a dugózás/betűzés nem sikerült jól. Hosszú kábelnél ez hatványozottan előjön. Most mi is belefutottunk, végre hosszú évek könyörgése után végre engedélyt kaptunk unifi ap-k beszerzésére. Oda kell kihúzni új kábeleket is, 60-70m-nél egyik sem lesz rövidebb, sőt. A villanybolt simán a nyakunkba varrta volna a vacak bevont kábelt, még jó hogy rákérdeztek. Vidám lett volna ilyenekkel a gigabites kapcsolat...