Az Office aktiválásához viszont még hülyébb vagyok, mint a windows-okéhoz. Nekem mindig automatikusan aktiválódik ha aktivált Windows-ra teszem föl. Win10, KMS aktiválás esetén.

Előre bocsátom, hogy utoljára közelről 2010-es office-hoz volt közöm, az alábbiakat ez alapján írom.

Szorosan véve nincs köze az office aktiválásának a windows-éhoz, tehát nem azon múlik, hogy aktivált winre teszed. Az office esetén utolsó információim szerint egy frissítés, patch formájában teszik bele a tisztaszoftveresek a telepítőbe a szükséges kulcsot és kms szerver címet. Ezt a patch-et egy .msp kiterjesztésű fájl képében lehet megtalálni az office telepítő Updates mappájában. A tiszta telepítő alapvetően ugyanúgy működik, mint a windows esetében, tehát meg kell adni neki egy kulcsot és egy KMS szerver címet az aktiváláshoz. Nyilván az office verziók között is megvan ugyanaz a különbség, mint a windowsoknál, tehát nem minden verzió aktiválható KMS-sel. Iskolai használatra a Pro Plus verziót adták (office 2010 esetén, az újabbaknál nem vagyok képben a verziókkal), az aktiválható KMS-sel. Ahogy windowsnál az slmgr parancs való az aktiválással kapcsolatos matatásra, úgy az office-oknál az ospp.vbs a keresendő script. Ez ha jól tudom mindegyik verziónál a feltelepített office mappában elérhető - ami sajnos nincs bent az alapértelmezett elérési utak között, tehát önmagában hiába írjuk be parancssorba.
Office 2010 Pro Plus verziót így szoktam aktiválni:
cscript "c:\Program Files\Microsoft Office\Office14\OSPP.VBS" /inpkey:VYBBJ-TRJPB-QFQRF-QFT4D-H3GVB cscript "c:\Program Files\Microsoft Office\Office14\OSPP.VBS" /sethst:195.199.255.195
cscript "c:\Program Files\Microsoft Office\Office14\OSPP.VBS" /act
Újabb verzióknál és 64 bites windowson 32 bites office esetén az elérési út eltér a fentitől!

Az aktiválás elve (KMS, DMAK, RETAIL csatornák, stb) alapvetően megegyezik a windowséval.

Ha valakinek lenne hozzáfűzni valója, akkor ne tartsa magában. :)

--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu