Csak meglesz ez, ez az eszköz okozza. Amit találtam, valami 2013-as régi IO driverre kéne visszaállni, de az acernél nincs 32 bites.
Aztán találtam ezt, ami sokaknak bevált:

Quick update: I just upgraded to Windows 10 and had issues with this Intel Serial IO I2C ES Controller once again.

It once again appeared in Device Manager with an exclamation and my Dell Touchpad was not working properly and did not appear in Device Manager.

After the Win10 install my option to Rollback Driver was also grayed out so I had to do the following:

Click on Update Driver > Browse my computer for driver software > Let me pick from a list of device drivers on my computer > I was presented with 3 options one of which was simply called Intel I2C Controller. I selected that one and it installed and the error went away and right after Dell Touchpad also appeared in Device Manager and started working properly.

Tehát illesztőprogram frissítése, illesztőprogramok keresése a számítógépen, választás a számítógépen ... listából. Ott elvileg megjelenik 3, amiből az "Intel I2C Controller" nevűt kell választani, és utána jó lesz. Persze ha van Illesztőprogram visszaállítása gomb akkor azt kell előbb próbálni. Utána gép restart.

Próbáld ki, ha nem megy akkor nehéz az ügy, még nem sikerült 32 bites LPSS I2C drivert találnom hozzá, mindenhol csak 64 bites van.