> Arra gondolok, hogy sok esetben a helyettesítő nem tudja mit kell beírni,
> mert nem kapott anyagot. Emiatt ő valószínű megvárja amíg megérkezik a
> hiányzó és megmondja mit írjon be, vagy adott esetben az igh csak másnap
> írja ki a helyettesítést és szóban, vagy papíralapon értesít, mert az a
> biztosabb.

Ez nagyon rossz módszer. Ha a helyettesítő nem megy be, akkor ne írjon be
semmit. Ha bemegy és a gyerekek játszanak, akkor írja be azt, hogy
játszottak... A napló arra való, hogy beírjuk, mi történt valójában. Ezt
olvassa a szülő is. (egyébként leckét is be lehet írni) Nehogy már az a
tanár mondja meg, mi történt, aki ott sem volt. Majd 2 héttel később
dolgozatot írat abból az anyagból, ami csak a naplóban létezik(?)

> (Zárójelben jegyzem, hogy kréta esetén tegyük fel, hogy heti 5 órás
> tantárgy van, és a pénteken helyettesítő írja be elsőnek a hiányzó kolléga
> helyett. Ő azt látja, hogy pl a 35. óra van. Ha utána a csütörtöki
> helyettesítő is beírja  a sajátját, akkor ő ugyanúgy 35. órát lát és így
> tovább, 5 ember 5x 35. órát. Ugyanis csak akkor kap óraszámot egy óra, ha
> beírják. Kréta szerint ez is rendben én ennek sem látom se értelmét, se
> okát)

Az óraszám folyamatában írva érdekes. Normálisan a tanár sem visszafelé
írja be az órákat, hanem folyamatosan. Ha csak blöfföl valaki, akkor
végképp mindegy, milyen óraszám van jelezve. Ha viszont valódi órákat ír,
akkor a végig vezetett napló egy adott pontján tudja ellenőrizni, hogy
mennyire van lemaradva a tanterv szerinti tananyagból.

SzTZs