Első ránézésre nem rossz a PFSense. Főleg ha nem szeretnék VI editorral konfig fájlokat matatni,
pl amikor egy wifi usert hozzáadok a radiushoz.
Nyilván én csak  a tantermi tanulói gépeket szeretném ezzel proxyzni, és csak ismerkedek a témával. A squidguard tartalomszűrés csak ráadás. Csak azért telepítettem mert szembejött a lehetőség. A tartalom szűrésre a DNS alapú ingyenes megoldás is elég lenne, mivel nincs semmi előírva. A tanulói gépeken tiltva van a windows update, és a vírusirtó frissítés, mert Radix vagy deepfreeze van a gépeken.

Azért az gáz hogy saját gyártású (hamis) tanusítvánnyal simán bejelentkezek a netbankba, miközben "man in the middle" van:) és közben zölden virít a lakat a firefoxban. Így mi értelme van az egész SSL dolognak.?

Csak még mindíg azt nem tudom hogy squid3  cacheeli is a https veblapokat, vagy csak szűrni tudja?

2018.02.28. 9:28 keltezéssel, Fehér Sándor írta:
Üdv!

>A tárgybelivel kísérletezek, próbálom elkerülni a squid3 fordításával kapcsolatos macerát.
Elsőre én is így próbálkoztam, saját fordítás lett a vége :)

>Az első estben kell saját készítésű CA tanusítványt telepíteni a kliensekre, hogy megnyissa a https oldalakat,
a 2. esetben nem.
Igen, az első eset az SSL-BUMPING, akkor mindenképpen kell tanúsítvány a kliens gépekre. Nálam ez a whitelist dolog NEM AKART működni, ide a fórumra is írtam, de sajnos nem kaptam választ. ( gondolom nem sokan használják a pfsense-t)

Végül egy linuxakadémiás videót megvásároltam és az alapján + skf összekalapáltam a saját squid-et clamav-al és squidguard-al. Host os a 16.04 ubuntu szerver lett. (vm ként fut proxmox-on)
Mai napig szüperül működik, javaslom neked is ezt a módszert.
//Az ssl filterezésnél a windows update-el és víruskeresők online frissítésével lehet gondod, de elviekben van ezekre is megoldás. //

2018. 02. 28. 9:17 keltezéssel, Horváth Péter írta:
Sziasztok!

A tárgybelivel kísérletezek, próbálom elkerülni a squid3 fordításával kapcsolatos macerát. Ezek mind elérhetők a pfsense package managerben, és viszonylag működik is elsőre. (Kivéve ha bekapcsolom a "Enable Squid antivirus check using ClamAV." funkciót, de ez most nem lényeges.)
Egy youtube-os video alapján beállítottam ezt blacklist url-nek:
http://www.shallalist.de/Downloads/shallalist.tar.gz így ezzzel működik.
És nem mellékes, hogy  a freeradius is működik első próbálkozásra WPA Enterprise-hez.

Van amit nem értek:

Az "SSL Man In the Middle Filtering" "SSL/MITM Mode" résznél van ilyen beállítás hogy:

"Splice Whitelist, Bump Otherwise"
vagy
"Splice All"

Az első estben kell saját készítésű CA tanusítványt telepíteni a kliensekre, hogy megnyissa a https oldalakat,
a 2. esetben nem.
Squidguard esetén a 2.-at kell választani a megjelenő help szöveg szerint. A squidguard mindkét esetben ugyanúgy megakadályozza a tiltott https oldalak megnyitását csak a hibaüzenet máshogy néz ki. egyik estben sem normális hibaüzenet, hanem valami névfeloldással vagy SSL problémával kapcsolatos.

De a kérdésem az, hogy ha nem kell tanusítvány a kliensekre, mert a "splice all" -t választottam,
akkor nem is cache-eli a https weboldalakat? Vagy mi a hátránya ennek?
vagy azt sehogy sem csinálja?

Kösz,
Péter