Nem tudom mi a jó.  Ezek találták meg: Eset, Sophos, Dr. Web. Ezek közül Sophos
ingyenes és Linuxon is megismeri a Windows, Mac, Android malwareket.  VB100
teszten rég láttam, így másban mennyire jó kérdéses.
________________________________
Feladó: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu>,
meghatalmazó: Fehér Sándor <fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu>
Elküldve: 2018. február 28., szerda 10:14
Címzett: techinfo@lista.sulinet.hu
Tárgy: Re: [Techinfo] pfsense squid3 squidguard

Mit javasolsz helyette?

Általában a klienseken szokott még lenni másmilyen védelem.

A proxy meg csak az első védelmi szűrő.

2018. 02. 28. 10:05 keltezéssel, Szathmári Andor írta:
Clamav elég gyengén teljesít. Múltkor gyanús fájlt küldtem nekik (php hacking
tool) vizsgálatra. Visszaírják, hogy tiszta, pedig ránézésre sem az és
virustotal.com szerint sem.
________________________________
Feladó:
techinfo-boun...@lista.sulinet.hu<mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu>
<techinfo-boun...@lista.sulinet.hu><mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu>,
meghatalmazó: Fehér Sándor
<fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu><mailto:fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu>
Elküldve: 2018. február 28., szerda 9:28
Címzett: techinfo@lista.sulinet.hu<mailto:techinfo@lista.sulinet.hu>

Üdv!

 >A tárgybelivel kísérletezek, próbálom elkerülni a squid3 fordításával
kapcsolatos macerát.
Elsőre én is így próbálkoztam, saját fordítás lett a vége :)

 >Az első estben kell saját készítésű CA tanusítványt telepíteni a
kliensekre, hogy megnyissa a https oldalakat,
a 2. esetben nem.
Igen, az első eset az SSL-BUMPING, akkor mindenképpen kell tanúsítvány a
kliens gépekre.
Nálam ez a whitelist dolog NEM AKART működni, ide a fórumra is írtam, de
sajnos nem kaptam választ. ( gondolom nem sokan használják a pfsense-t)

Végül egy linuxakadémiás videót megvásároltam és az alapján + skf
összekalapáltam a saját squid-et clamav-al és squidguard-al. Host os a
16.04 ubuntu szerver lett. (vm ként fut proxmox-on)
Mai napig szüperül működik, javaslom neked is ezt a módszert.
//Az ssl filterezésnél a windows update-el és víruskeresők online
frissítésével lehet gondod, de elviekben van ezekre is megoldás. //