Szia!

Az általános jogú felhasználó nem sok mindent tud kezdeni a jogaival.
Elállítgathat ezt-azt.
Nekem nincsenek tartományban a diákgépek, csak munkacsoportos
megosztásokkal dolgoznak jelenleg. A gépeket a Toolwiz TimeFreeze
programmal "fagyasztom", ami minden gépindításkor alaphelyzetbe hozza a
gépet.
Ez azért jó a felhasználók, tanárok szempontjából, mert nincsenek
korlátozva. Mindent ki tudnak próbálni/próbáltatni, amit csak akarnak, de
ez nem befolyásolja más csoportok munkáját. Ha mégis korlátozni akarod
őket, akkor a csoportházirendekkel lehet (gpedit.msc).
A TimeFreeze parancssorból is használható (ki-/bekapcsolható), ezért
ideális választás a DRBL rendszerhez.
Úgy látom viszont, hogy jelenleg nem töltődik az oldaluk itthonról (
www.toolwiz.com), nem tudom miért. Talán megszűntek?

Ha most építed ki a rendszert, én a magam részéről ajánlanám figyelmedbe
először is a Proxmox virtuálisgép-kezelőt. Rengeteget egyszerűsíthet az
életeden, de persze megfelelő vas kell alá.
Akármilyen szervereket is akarsz használni (Windows/sima Linux/Sulix/stb.),
én ez alá telepíteném őket.
Nem is tudom hogy voltam meg nélküle az elmúlt 3 évben :(

De ez csak az én szempontom, ha szerencséd van, mások is hozzászólnak majd
és elmondják Ők mit használnak. Nem is lenne rossz egy kis
tapasztalatcsere. Ilyen régen volt már errefelé.

Általában mindenki maga taposta ki a saját útját és ragaszkodik a saját
megoldásaihoz és ez persze jól is van így.

Kérdezz nyugodtan, majd felelünk, ahogy tudunk....

Üdv,
Venczel József

Gábor Sári <sari.ga...@gmail.com> ezt írta (időpont: 2018. szept. 8., Szo,
17:18):