Minden hangrendszer hordozható, ha van elég nyolcadikos fiú!

Én – kisebb létszámhoz, de hasonló feladatokhoz., tehát kültér, sportcsarnok –
a következőt használom: 4 db 400W-os  RhSound hangfal (fűzve, tehát oldalanként
kettő) Csak a 15”-os mélynyomóval szereltek játszanak, mert azokból némi
basszus is várható. Vagy keverő és végfok, vagy keverőerősítő, min 2x300W 4
ohmon, tehát a 4 hangfal egyszerre. Én egy Behringer Pmp4000 keverőerősítőt,
vagy egy Behringer 1222Fx keverőt, és egy kisipari 2x300W-os végfokot
használok. A keverőknél én ragaszkodom a tolópotikhoz, de nekem néha élőzenét
is kell hangosítanom. Valószínű, hogy kell négy hangfalállvány, min 4, vagy 6
mikrofon, esetleg még egy pár vezeték nélküli, ezeknek is állványok. Meg
mindenhez megfelelő hosszúságú kábel.A hangfalaknál a Wattnál fontosabb az
érzékenység. Egy ilyen rendszer a minimum. Mert vonalkimenetről nagyot tud
ordítani, de ha valaki motyog a mikrofonba, azt nemigen hallani. Aztán lehet
hogy kell még egy végfok, és két kontroll hangfal is, de ez mindig a műsoroktól
függ. Olyan hosszú hangfalkábel, vagy csoportkábel, hogy legalább oldalról, de
inkább szemből tudj hangosítani, mert hátulról nem hallasz semmit. Azt hiszem,
már olyan egymillió környékén járunk, ha nem a legolcsóbb, dzsunkán készült
termékekben gondolkodsz. A Behringernél jobb a Phonic, csak nem volt rá
pénzünk. És kell ismerős, és megbízható műszerész, mert a mi keverőerősítőnk a
tanévzáró előtti napon adta meg magát, még jó, hogy két szettünk van.
Mint látod, ebben a teljesítményben akksis cucc nincs, marad a jó öreg sárga
hosszabbító, sok elosztóval a végén.
A kisebb cuccok, mint pl a Yamaha Stagepass, egy mélynyomóval kiegészítve
kellemesen tudnak szólni, de kicsi a kraft, és gyenge a mikrofon-előerősítő,
gain szabályozó nincs is
Az elmúlt években a Giantsound-nál és a Muzikernél vásároltam, náluk végülis
mindent össze tudsz szedni, amire szükség lehet.

Borsa Géza