>Tényleg nem ismerem a hátteret,
Konkrétan a sulinetest én sem, de ahhoz hasonló megoldásom van privátban(sulin kívül):
Központi helyen (pesti datacenterben) bérelt szerver rajta mikrotik chr...
Ehhez kapcsolódnak a mikrotik routerek l2tp-ipsec (esetemben)
Az összes mikrotik hub'n'spoke topológiával kapcsolódik a központi szerveren lévő mikrotikhoz. Az összes kliens natolt hálózatból "jön", vegyesen upc, digi vagy telekom mobilnet

Két "telephelyen" digi1000 kapcsolat és ezen a helyeken vannak szerverek: win-ad-dc és dns, email, telefon(pbx) stb. Az összes mikrotiken teljesen mindegy milyen internet van, ha nat-os az, akkor is el lehet érni a központi mikrotik külső ip címén a szervereket, csak a központba kell beállítani az egyes portforwardokat. Még mobilnet is lehetne a két szerveres telephelyen (is) :) csak a sebesség nem lenne elég. Ezért a digi1000 ezeken a helyeken a szolg..

Véleményem szerint hasonló ez a sulinetes rendszer is ,csak itt cisco eszközök vannak. A gre-s (tunnel) tipp abból adódik, hogy a router PPP status-t jelez vissza (led-del) és az tudtommal cisconál ezt (is) jelentheti, de az ipsec-et nem. Plusz az ipsec-nek elég nagy számításigénye van mind AES vagy DES/3DES esetén is egy ekkora rendszernél. A gre esetében nincs nem akkora az étvágy az mppe-vel vagy esetleg "nélküle"? :) utóbbi remélem azért mégsem... PErsze a wireshark nem hazudik, ha a sulinetes eszköz és a meglévő net közé beiktatjuk a wireshark-os box-ot kiderülhet a dolog. Lehet elég a célra egy mikrotik torch is....portokat, protokollokat ott is látni lehet...

2019.01.23. 13:01 keltezéssel, Molnár Péter írta:
Hello!
>-Az elérési szolgáltatónak nem szükséges publikus címet osztani, az IKEv2 VPN privát címről is betárcsázik a sulinet központba.
Betárcsáz?
Tényleg nem ismerem a hátteret, de amikor a sulinet routerunk behalt,
akkor egy soho router wan portjara beallitottam a sulinetes fix ip cimunket, s mukodott!