>De ha mondjuk van egy közönséges UPC vonal aminek van egy 82.x.y.z publikus címe, akkor az UPC tűzfala megakadályozza,
Ez pl nálam nem így van.
Összesen 3 darab címig oszt ip-t az upc. (sulinet router erre van kötve)

2019.01.23. 15:14 keltezéssel, Horváth Péter írta:
2019.01.23. 13:01 keltezéssel, Molnár Péter írta:
Hello!
>-Az elérési szolgáltatónak nem szükséges publikus címet osztani, az IKEv2 VPN privát címről is betárcsázik a sulinet központba.
Betárcsáz?
Tényleg nem ismerem a hátteret, de amikor a sulinet routerunk behalt,
akkor egy soho router wan portjara beallitottam a sulinetes fix ip cimunket, s mukodott!

Ezt nem értem pl hogy milyen default GW -t állítottál be.

A sulinetes publikus címeknél a default GW a saját sulinet router címe. Pl ha megnézem a speedtest.net -et a privát szegmensből ezt az IP-t adja.

És ha ez a router be van halva, akkor nincs default gw sem.

Esetleg ha mondjuk ADSL van, és azt direkt a sulinet szolgáltatja, vagyis ott van a DSLAM a sulinet központjában.

Valamikor régen amíg ADSL volt, addig nyilván PPPoE -vel tárcsázott be.

De ha mondjuk van egy közönséges UPC vonal aminek van egy 82.x.y.z publikus címe, akkor az UPC tűzfala megakadályozza,

hogy nem kiosztott IP címekkel közlekedő csomagok átmenjenek. De routolni sem fogja a 195.199 -el kezdődő dolgokat.