Megadtad a választ a kérdésemre.

Nálunk saját email szűrő+szerver van.
A publikus ip-n van egy proxmox mail gateway és mögötte most már egy zimbra..
Utóbbi minden levelet a pmg-n küld és fogad.
A zimbrában is van külön szűrés és azt sem kapcsoltam ki, hátha egyszer "megmakkan" a pmg. (nem olyan nagy a levélforgalmunk, hogy jelentősen letérdeljen a zimbra a vas miatt, plusz szűrt forgalmat kap, nem miden szemetet annak kell átnézni)

Elküldök egy status reportot, ez miden nap a pmg által készül és küldi az email címemre rendszeresen: * (alább)

-Láthatod, hogy rendesen megvagyunk "szórva" spam/junk üzenettel.
-Ez azóta így van, hogy itt vagyok a suliba
-Korábban a mókusposta volt, ubuntu 11-en, amit meg is hekkeltek (ekkor vettem át a sulit, openrelay spam-ot árasztott a szerverünk akkoriban) - A mókusposta idejében nálunk is a niif smtp gatewayen keresztül mentek el a levelek, talán a fogadás is úgy  volt,nem tudom. Én már azt a rendszert csak töröltem, az emlékezetemből is... :) -Ezután jött a saját megoldás a zentyal, ami már mindent "magától" intézett. Sajnos sok spam jött továbbra is, noha kb a tizedére redukálódott a számuk.. -Következő lépésként megcsináltam a proxmox mail gateway és eléggé finomhangoltam a környezetünkre -Minden jó lett, heti 4 reklámüzenetre lett redukálva a kéretlen levelek száma :D :D (webshopok hírlevele stb. jöttek már csak) -Időközben elavult a régi zentyal és kerestem jobbat. A zimbra mellett döntöttem... Ha bírja a vas a legjobb a feladatra.....

Ha gondotok van gmail irányba érdemes spf rekordot (EZ MÁR MA ALAP) és dkim-et is használni.
Utóbbit nem minden levelezőszerver/dns provider tud.
Suliban nincs dkim, de tervezem, hogy ide is kellene már. Nem tudom támogatja e a sulinet dns-e. Legutóbb a CAA rekordra mondták, hogy azt nem. Spf megléte esetén van, hogy egyes ip subnetből egyszerűen nem fogad levelet a google. A google-nak nem nyilvános a spam policyje így nem tudni pontosan mi alapján szűr. Régebben lehetett kérni egy adott ip cím engedélyezését, most nem tudom van e ilyen opció. Esetleg lehet játszani vps-el, arra az előbb ismertetett PMG-t feltenni és a jelen levelezőszerver ún "smart host" ként azon küld / fogad levelet.

József a kérdésedre a válasz:
Azért nem használom a sulinetes smtp-t, mert nem én kezelem. Probléma esetén mit csinálok .... stb.. -szerintem a pop3 is felejtős már, helyette imap + starttls és pl thunderbird kliens maildir tárolással.

A pmg működését pedig láthatod a status reportból:

   System Status

Hostname        email
Uptime  1 day 04:52
Version         pmg-api/5.1-3/529c5439