Kedves János!

Mindenben igazad van, de a jelszó kérdése az így természetes, szerintem. Én
sem adom ki a rendszergazda jelszavakat senkinek. Én úgy oldottam meg, hogy
mindenkinek van nálunk Office365 fiókja. Az enyémben (nem a
rendszergazdaiban, hanem amit használok, sima user) ott van a teljes
informatikai infrastruktúra dokumentációja, jelszavakkal együtt. Ezt mindig
aktualizálom. Az egyik igazgatóhelyettesnek és az igazgatónak meg adtam
olyan jogosultságot (Felhasználókezelő rendszergazda), hogy meg tudják
változtatni a jelszavakat. Ha velem bármi történne, csak átírják a
jelszavam és hozzáférnek a teljes anyaghoz. Át tudják adni az új
rendszergazdának. Egy-két tanárnak sérti az önérzetét, hogy nincs
rendszergazdai jogosultsága, de ha valamit elbarmolna és nem tudna órát
tartani, akkor engem okolna.
Amikor áttértem rendszergazdai vonalra anno, még megbíztam a kollégákban és
megadtam az egyik olyan kollégának a rendszergazdai jelszót, akiben teljes
mértékben megbíztam.
Hiba volt! Tanultam belőle. 1-2 héten belül már boldog boldogtalan
hozzápiszkált a gépekhez, csak a takarítók nem tudták a jelszót. Csak
kapkodtam a fejlem.
Jöttek, hogy ez nem megy, meg az nem megy, meg lassú. Vajon miért? Annyi
Windows "optimalizáló" program volt a gépeken, hogy még egymást is
optimalizálták...
Ezt semmiképpen se kritikának vedd! De tanárok (és rendszergazdák) között
is vannak a kelleténél vakmerőbbek, akik megfelelő tudás és gyakorlat
hiányában is úgy nyúlnak a géphez, mintha értenének hozzá.

Üdv,
Venczel József