Hello!
Akinek nem ujdonsag, annak bocs, de itt 1-2 nappal az erettsegi elott, aki nem tud errol, kellemetlen meglepetesben lehet resze.
2 dolgot vettem eszre:
1.
Eddig a netet tuzfal szaballyal tiltottam a gepeken, most lusta voltam azt a 2 sort beirni, ezert kiprobaltam a masok altal is hasznalt modszert a dhcp szerverben az atjarot rossz cimre allitottam. Eredmeny, nincs net, orul. Mivel a felhasznalo korlatozott, ezert nem aggodtam, hogy atallitja valahogy a helyes atjarora. Nos, Windows 10 pro 1909-es valtozatban, ha keri a korlatozott felhasznalo a "hiba javitasa-t", akkor korlatozott userkent is beallitja a korabbi helyes atjarot! Mivel a telepites utan aktivalni kell, igy a windows valoszinuleg "megjegyzi" a korabbi helyes atjaro cimet, s amikor javitast kerunk, akkor siman atallitja, meg korlatozott userrel is!
Szoval erettsegin ez a modszer nem jo.
Fogalmam sincs, hogy melyik windows ota van ez, de erdekes.

2. En szkripttel hozom letre az erettsegi felhasznalokat, a konyvtaraikat, s a forrasallomanyok felmasolasat is.
Evek ota ugyanazt a szkriptet hasznalom.
Iden abba futottam bele konfog a tesztelesekor, hogy a felhasznalo nevevel letrehozott konyvtar ott van a homa mappajaban, de a windows alatt nem latszodik.
(samba megosztas)
Tulajdonsagok, jogok, rendben.
Azt hiszem egy eletre megtanultam a hiba okat:
Windows-s programmal hoztam letre ami meghivja a szkriptet, ami igy nez ki:
./erettsegi.sh einfo1 Vezeteknev_Keresztnev
Ubuntu alatt minden lefut minden jog beallitodik helyesen.
Amiert nem latszodik windows alatt a Vezetek_Keresztnev konyvtar az, hogy a
Keresztnev utan a windows-os szerkeszto odatett meg lathatlan karaktereket.
Nem\r\n, hanem valami egeszen mast, de lenyegtelen.
Pedig Notepad++-l dolgoztam.

Szoval csak azert irom, hogy mas ne jarjon igy.
Ez az en szegenysegi bizonyitvanyom.

--
Tisztelettel:
Molnár Péter