Horváth Péter: A NAS kábellel való felcsatlakozásán azt értettem, hogy arra
az EDUROAM-os switch-re nem lehet rádugni tudtommal, hogy az A osztályú
címzéssel elérhessék bentről a kollégák, ezért kell most valamit kitalálni,
hogy hogyan is lehetne majd valahogy megcsinálni, hogy a NAS-t elérhessék a
felhasználóim. Csak sajnos így, hogy nincs élet az iskolában, hetek óta nem
voltam bent, így az eszközökhöz sem tudok hozzáférni, így marad az elvi
tervezgetés.
A NAS-on nem csak a közös dolgok lennének, hanem a gazdaságisok
(munkaügy... stb.) meg irodaiak, amikhez meg semmi köze másnak, már a GDPR
miatt sem. Ezáltal netre sem lehetne kipakolni.

Fehér Sándor: Tehát ha jól értem, hogy a NAS és az AD felhasználók
"user1@iskola" kezdetű felhasználót kapnak, akkor egyből működni fog? A
".lan" és ".sulinet.hu" nem számít?

Molnár Péter: Ahogy nézem, most is két hálókártya van az DC gépben, egy a
LAN felé és egy a WAN felé. Amúgy meg a DC virtuális gép lesz majd, tehát
ebből nem lesz probléma.