From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> on
behalf of Szalayné Tahy Zsuzsa <sz...@infokatedra.hu>
Sent: Tuesday, August 4, 2020 9:59 AM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Subject: Re: [Techinfo] Office 365 új tanév beállítása

A diákokat az új diákokkal együtt osztályt és csoportot léptetni, vagy újraírni
az összes diákkal kapcsolatos dolgokat (osztályok, csoportok stb.). Tud valaki
valami infót ezzel kapcsolatban? Valami ötlet?

A Teams-t főleg használom, csak alapszinten adminisztrálom, ezért főleg
tanárként írom...

Válogasd ki azokat, akik elmentek, ezeket töröld. Ezután még 3 hónapig (kb)
ezek a fiókok visszaállíthatók.
jobb verzió: megvan az a csv, amivel felvetted őket, ezt alakítsd át úgy, hogy
törlésre jó legyen.
Vedd fel az újonnan érkezőket csv-listával, rendes nevekkel, a szervezetnél
megadhatod, az osztályát (de ne ezen múljon)

A csoportok kezeléséhez ne nyúlj, azt a tanárok csinálják meg maguknak!
Célszerű az elnevezésekben valami rendszert kialakítani, de mindig lesznek
kivételek, csoportbontások, projektek... ami miatt ez részben borul.
A tanárnak és a diáknak is fontos lehet, hogy megmaradjanak a korábbi évek
tananyagai, ezért nem felesleges a 10. osztályosoknak a 9-es onenote (amiben a
közös anyagok mellett a diák 9-es munkái is benne vannak). Nem lenne jó, ha
ezek átneveződnének 10-re.
A tanár az új csoportjaihoz át tudja másolni a régi anyagokat.
Épp most töltöttem fel egy fájlt, amivel azonos nevűt már kiadtam. A Teams
megkérdezte, hogy ez ugyanannak a javított változata vagy másik...
A feltöltött fájlok adatbázisban vannak, ezért, ha nem módosulnak akkor jó
esély van arra, hogy csak egy új link, ha módosulnak, akkor - úgy tapasztaltam
- verziókövetéssel menti az új fájlokat.

Összefoglalva: a csoportok és dokumentumok kezelését, verziókövetést a Teams
(és a GSuite is) sokkal jobban megoldja, mint egy rendszergazda. Hagyd rá és a
felhasználókra.

Csoport szinten annyit kellene megtenni, hogy amelyiket régóta nem használják,
ott a tulajdonost meg kellene kérdezni, hogy kell-e még, felkérni, hogy
törölje... ha nem teszi, akkor érdemes kézzel törölni. Szerintem az O365 a
Teams és a GSuite is ad lehetőséget arra, hogy diákok hozzanak létre
csoportokat (nálam ez "dolgozat" feladat) Ezeknek a csoportoknak a kezelése,
néha takarítása lehet feladat.

SzTZs