Elég sok laptopon túl vagyok már. Van olyan, amelyiken fent a kamera mellett van a mikrofon is. Egy kis hosszúkás panelen van az egész, kamera, mikrofon vagy mikrofonok, esetleg visszajelző led, stb. A panel az alaplapra a képernyő mögött van bekötve, szalagkábellel vagy többeres vezetékkel, Ebben benne lehet az usb busz, és más, akár analóg jelek is. De ezek mind egy csatlakozón keresztül csatlakoznak fent is és lent is. Ha az meglazul, akkor hiába csatlakozik különböző módon, attól még lehetnek mindegyiknél kontakthiba jellegű gondok.

Illetve olyan is előfordul, hogy nem a csatlakozóknál van a hiba, hanem a hajlítgatástól megtörik a szalagkábel, ami szintén okozhat ilyesmi bizonytalan működést a fedélben található hardvereknél. Az egyik zsanérban mennek többnyire az antennák, az összes többi hardver meg a másik zsanérban. Ezért ha több ilyen hardvernél jön a hiba, akkor szerintem nem biztos hogy nem érdemes a fizikai csatlakozásokat ellenőrizni.