Üdv!

Én clonezillával simán tudtam a kérdéses típust, semmi trükk stb. nem kellett, az ubuntu-s változat még secure boot melett is indult és azt sem kellett kikapcsolni! Indíts el rajta egy ubuntu-live cd-t és azon nézd meg az ssd smart értékeit. Akár a clonezillával is megtudod nézni a smart értéket, abba is benne van a smart csomag.
Ha az ssd jó, akkor valami más programmal imageld, pl clonezillával.

Ezt amit használsz nem ismerem....