Szia,

Abszolút nem vagyok önzetlen, igenis önző célok vezérelnek!
Elsősorban információ és adatbiztonsággal foglalkozom időm jelentős részében,
ez nem a munkám, ez a hivatásom.
Azt gondolom Ti vagytok az a közösség aki a legtöbbet teheti annak érdekében,
hogy Magyarország ne a “botnetek országa” legyen.
-hát ez a motivációm, egy önző féreg vagyok!

Én is sokat agyaltam rajta csak elpróbálni nem tudtam még, így azért nem írtam
meg, DE kb ez van a fejemben:
1) amit használsz gateway group-ot azt kiegészíted egy plusz tier-rel, aminek a
prioritása a legalacsonyabb.
   - így arra csak akkor fog a forgalom menni, ha az élő net-jeid leszakadtak.
   - ez az IP bármi lehet, lényeg, hogy “mindig” válaszoljon (ki kell próbálni
megeszi-e a link local címet a tűzfal mint GW, ha igen akkor az a legjobb)
 2) amikor a tűzfal arra route-olja a csomagot, mert minden más GW leszakadt
akkor:
   - csinálsz egy NAT-ot ami módosítja a csomag DST address-ét egy http szerver
címére amin a hibalap van
 3) a http szerver pedig minden web kérésre kiadja a hiba lapot

—> ezzel a https forgalmakkal lesz gondod, mivel mind tanúsítvány hibád fog
dobni

Lehetséges megoldás:
1)  egy http-t beszélő proxy-t felhúzol ami képes az SNI-t módosítani és a
módosított SNI-vel proxy-zod át a forgalmat a hibalapra.
  - itt nem kell nagy dologra gondolni, egy apache vagy egy nginx is megcsinálja
  - ennek kerékkötője lesz a TLS1.3 amivel ott már ESNI van.
  - bár egy jó idegi (2-3 évig) biztosan lehet TLS protokoll downgrade-et
csinálni.
  - VAGY a http protokollt downgrade-eled 1.0-ra, ott nincs SNI

2) Windows-okra terítesz GPO-vel egy root CA-t és  ezzel a CA-val aláírt
tanúsítványokat állítasz ki a user-nek, ha nem mennek a GW-k, így a
redirect-elt forgalom nem lesz cert hibás.

 Üdv,
Feri