A proxmox nem nagy dolog, és tudod rajta virtualizálni a windows
szerveredet is. Minden egyéb másra is jól használható. De ha csak windows
szervert használsz akkor annak látod azért a korlátait. Sokan vannak a
csoportban, akik használják és megelégedéssel használják. Kevesebb szívás
van vele, de mint mindennél itt is vannak néha gondok, az alapok nagyon
egyszerűek, csak legyen vas amire felteszed.
A kódolós mocsok ellen a legjobb, egy csomó visszaállítási pontod lehet és
mivel ingyenes, nem kell annyit szívni, mintha windows alatt akarnál egy
csomó mindent csinálni virtualizálva. A telepítése beállítása nem nehéz és
meghálálja, ha van elég memória és HDD alatta (SSD). A linuxos dolgokat
megtanulva pedig egy nagyszerű monitoring rendszert tudsz kiépíteni minden
egyéb hiba kiszűrésére. NAGIOS, ZABBIX.
Esetleg későbbiekre érdemes nézegetni:
https://www.saashub.com/compare-appcheck-anti-ransomware-vs-proxmox-mail-gateway
A proxmox alatt lehetne egy PFSENSE-t futtatni és azon keresztül
kapcsolódna a windows server és akkor talán ezek a problémák egy része is
szűrésre kerülne.
Kasperskynek van virtualizációra való megoldása, de nem ismerem:
https://www.kaspersky.com/small-to-medium-business-security/virtualization-light-agent

Tiba Csaba
Szentendrei Református Gimnázium
2000. Szentendre, Áprily tér 5