Ik ga daar kort op in gaan want binnen de kortste keren zitten we in een
gigantisch welles/nietes gedoe. Even schetsen hoe ik hier werk: ik
gebruik Debian op mn servers en ubuntu op de desktop.

En om een antwoord op je vraag te geven. Geef je partner de laatste
Debian en de laatste Ubuntu en laat ze beide installeren. Doorgaans is
dat al een zee van verschil. Verder is 'doorgaans' Ubuntu vlugger met
het ondersteunen van nieuwe hardware. Ik draai hier op een Intel S3000
MoBo met een Intel Xeon 3000 processor. Ubuntu was vrij snel weg met de
hardware, bij Debian was het wachten op een late beta van 4.0 voor dat
kon. Bij Ubuntu ben je om de 6 maanden toe aan een versie die de huidige
stand van de software volgt, Bij Debian was de versie upgrade bij
momenten een jarenlang draaien met een unstable, verbeter me, maar was
het 3 jaar om van 2.2 naar 3.0 te geraken? Ik geef toe, van 3.0 naar 4.0
is terug een redelijk tempo.

En voor de rest is het een kwestie van smaak, gemak en aanvoelen. De
update manager kan ik appreciƫren. Het klaarstaan van een hoop
voorgekauwde pakketten is niet slecht, en de snelheid waarmee bepaalde
populaire nieuwe versies hun weg vinden naar je desktop is leuk. En voor
de rest, lig nergens wakker van en gebruik de distributie die je het
meeste ligt...

--
Patrick Coeman

171.be
ICT consulting & beveiliging - Informatiebeveiliging naar ISO-17799 -
openbron en openstandaarden - GNU Linux, OpenBSD, FreeBSD
BTW / Ondernemingsnummer: BE-0868.969.748, Bredestraat 171 - 2620
Hemiksem, Tel:0476 959505 & 03 8777998
www.171.be - www.171hosting.be

De inhoud van deze e-mail is een privegesprek tussen u en ik en zal niet
zonder toestemming voor iets anders gebruikt worden.