Koen Wybo schreef:

<snip />
> De cursus maak ik op via pdflatex. Waarom? Omdat naar mijn bescheiden
> mening LaTeX mooiere documenten aflevert dan andere Wysiwig's, de
> opmaak, inhoudsopgave, index, enz.  altijd correct zijn en omdat je er
> een klein beetje in kan 'scripten' om veel terugkerende acties te
> automatiseren. Ook maak ik veel gebruik van \include om hoofdstukken aan
> elkaar te breien. Voorts zijn tekst en opmaak gescheiden zodat met
> enkele lijntjes je de layout snel kan aanpassen. Het moedersjabloon is
> reeds klaar, er zijn enkele handige nieuwe commando's aangemaakt om
> [...]
Toen ik nog studeerde heb ik ook eens het initiatief genomen om een
ConTex-cursus op te zetten (ConTex is een variant op LaTeX), met
ongeveer dezelfde aankondiging, nl. "dat het er moeilijker uitziet dan
het is".  Helaas had ik héél weinig respons en niemand die echt wou
meehelpen.

Ik erken de vele voordelen van LaTeX, maar als je het mij vraagt heeft
een Wiki-pagina veel meer kans op slagen: de mogelijkheid tot succes is
aangetoond (cfr. Wikipedia) en het aanpassen van de cursus (ook kleine
wijzigingen) zijn heel makkelijk te doen.

Het grootste nadeel van een wiki-pagina is dat een afdruk er niet al te
professioneel uitziet en bovendien niet gemakkelijk is (webpagina per
webpagina moet immers afgedrukt worden). Als ik mij echter goed herinner
zijn ze aan het zoeken voor een efficiënte manier om een Wikibook te
exporteren naar pdf.

IMHO wegen de voordelen van een wiki-pagina door t.o.v. de nadelen.

Groeten
Mattias