Ik heb ook een IT zaak en begrijp je standpunt maar de wet is duidelijk.
Jij MOET de twee jaar garantie als eindverkoper aan particulieren
ophoesten. Jij kan niets verhalen bij je groothandel of de producent. De
wet zegt ook dat dit zo geld tussen particuliere consumenten en u, niet
tussen alle andere klanten, btw-plichtigen, verenigingen of vrije
beroepen. Daar kan je dezelfde produkten net zo goed met 90 dagen
garantie aan verkopen, zelfs als jij ze inkoopt met 1 of 2 jaar
waarborg. Trouwens dat geld ook met dingen die meer dan 2 jaar waarborg
meekrijgen. Als een pc van je klant na pakweg 25 maanden binnenkomt en
er zit een disk in met 36 maanden garantie ben je perfect legaal bezig
als je de klant een nieuwe verkoopt en de defecte in garantie
binnenstuurt en laat vervangen. Idem met dingen als moederborden en
processors, die hebben ook allemaal meer dan 2j garantie. Ik verkoop
daarom dus geen HP.

--
Patrick Coeman
171dotBE

WIJ ZIJN VERHUISD, NIEUW ADRES VANAF 1 JULI.

ICT consulting & beveiliging
Informatiebeveiliging naar ISO-17799, openbron en openstandaarden
Debian GNU Linux, Ubuntu Linux, Microsoft windows en server.

BTW / Ondernemingsnummer: BE-0868.969.748
Richardstraat 36 te B-2060 Antwerpen
Tel: 03 877 79 98, Fax: 03 226 44 02, GSM: 0476 95 95 05
www.171.be i...@171.be