Ik volg de boel hier al een tijdje en wat me opvalt is dat,
niettegenstaande de door jou genoemde verschillen in 'bedrijfscultuur'
ik weinig verschil lees in dat wat Walen, Brusselaars en Vlamingen hier
op de lijst aanbrengen. Dus dat 'verschil' op deze lijst en rond Ubuntu
is een non-issue.

Het gebruik van het Engels als bindmiddel is gegroeid omdat dat de enige
manier is om over de gewestgrenzen heen te communiceren en we allemaal
hier toegeven dat de meeste hier hun 2de landstaal niet goed beheersen.
In mijn geval is het zelfs erger dan dat... Maar om nu te zeggen dat
Engels alleen kan als we die taal Shakesperiaans nauwkeurig beheersen is
eigenlijk een argument om een regionalistische agenda door te drukken.
En dat doe je voor mijn part maar ergens anders. Tis vakantie,
verschillende mensen zijn nu op vakantie en ik denk niet dat we nu even
snel een kleine staatsgreep moeten organiseren of tollereren. Als je
graag even VLubuntu wil introduceren, probeer dat dan even in
Zuid-Afrika verkocht te krijgen. Succes...

Waar je wel gelijk in hebt is dat we met zn 400 hier moeilijker
communiceren als met 40 mensen. En als dat hier blijft groeien naar 600
of 1000 dan zal dat zeker niet vlotter verlopen.

Het totaal gebrek aan leiderschap is een ander probleem. Dat daar
structuren rond te bedenken zijn kan ik me voorstellen. Het is al knap
als je als 25ste het probleem kan benoemen, maar leuker is dat je een
mogelijke oplossing suggereert. Hier is de mijne: Een piste is dat er
regionaal (vl-br-wal) of provinciaal mensen zich als loco team
organiseren en er van daaruit iets overkoepelend groeit. Ok, dat wordt
iets formeler handelen en ik wil nog zien hoe we kandidaten vinden die
vrije tijd over hebben. Doe een suggestie als je een betere oplossing
kan bedenken. Maar even regionaliseren omdat we niet perfect Engels
schrijven en nog minder perfect Frans of Duits daar pas ik in eerste
instantie voor...

Voor de versnippering van informatie zouden we misschien kunnen denken
om ubuntu-be.org wat aandacht te besteden aan een wiki oid.

Mijn 2 cent mening...

patje

--
Patrick Coeman

171dotBE, ICT consulting & beveiliging. Debian GNU Linux, Ubuntu Linux,
FreeBSD, Desktop-BSD, PC-BSD, Microsoft windows en SBS-server. Linux &
FreeBSD Hosting

Richardstraat 36, 2060 Antwerpen BE
T:03 8777998, F:03 2264402, GSM: 0476 959505
i...@171.be www.171.be
BTW: BE-0868.969.748 - OndNr: 868969748