Hallo iedereen,

(om 11 juli te vieren ook in het Nederlands :-) )

Ik heb het startschot gegeven, daarna mij een beetje afzijdig gehouden,
heb alles gevolgd en zie dat er hier opeens ongelooflijk veel beweging
in komt, hetgeen ik enkel maar kan toejuichen.

Hetgeen ik uit de vorige berichten distilleer is dit:

1. Als er over de vereniging gesproken wordt, ontstaat er opeens wel een
dialoog.

2. Er is overduidelijk een roep naar meer structuur. Dat het nu in het
honderd loopt kunnen velen beamen.

3. Er zijn wel degelijk een aantal personen die het niet plezant vinden
dat er heel veel gepalaverd wordt over het nemen van eenvoudige
beslissingen. Ja, er zijn posters en flyers nodig, maar door de
structuur van de organisatie is het heel moeilijk om een beslissing te
nemen en tussen de lijnen door gelezen is er ook niemand die de
beslissing zelfs kan nemen. Er zullen altijd voor- en tegenstanders
zijn, het is dan ook een vereniging en geen one-man show, maar
beslissingen zullen moeten genomen worden.

4. Ik merk ook een roep naar het opsplitsen van de Belgische Loco naar
een Vlaamse en een Waalse. Ook hier denk ik dat er op lange termijn geen
andere mogelijkheid is. Anders gaan we volgens mij ook discussies
krijgen zoals in de politiek tussen het federale en de gewesten, haha.
Matthew en Martijn: punten 1,2,3 en 4: JA! (Naam Vlaamse kant: FL-Ubuntu
(in tijden van Mexicaanse griep kan dit tellen) of Ubuntu-FL (spreek
uit: oeboentoeffel) haha, nee is een grapje tussendoor, even serieus
weer nu...)

5. Het "Team"-idee van Jean wordt ook gesmaakt. Ook hier voorstanders...
Hoewel ik denk dat je eerst een basis moet hebben en dan pas over teams
kan beginnen spreken, maar als voorlopige maatregel zeker te overwegen!
De teams kunnen ook later onder een overkoepelende structuur gehuisvest
worden.

Kortom: er is beweging.

Wat mezelf betreft, wil ik een bijdrage leveren aan een bepaalde
toekomst in een goed gestructureerde organisatie.
De markt is redelijk groot en ik denk nog steeds dat er een toekomst is
weggelegd voor goed een alternatief tegenover Windows en Mac.
Om dat alternatief de naambekendheid en de gebruikersbasis te geven die
het verdient, zal een goede organisatie nodig zijn, dat op termijn kan
groeien tot een goed geoliede machine qua marketing en ondersteuning.

Het doel definieren is eenvoudig.
Het doel bereiken, zal niet in één dagje gebeuren, er zal jaren werk aan
zijn.

Steven.