Godfried Haltaf schreef op za 08-01-2011 om 05:06 [-0800]:
> Ik ben op zoek naar een besturingssysteem dat Windows kan vervangen. Ik heb
> dus als eerste besturingssysteem Ubuntu gezet en tweede blijft de Windows
> nog even staan tot ik meer weet over Ubuntu.
>
> De installatie ging vanzelf, online geraken was ook geen probleem. Maar nu
> wil ik meer weten over hoe ik mijn geluid in orde krijg (nog geen geluid) ik
> denk de stuurprogramma's. Maar hoe begin ik eraan bij Ubuntu? Hetzelfde om
> programma's te installeren zoals VLC, OpenOffice, enz..... De numlock
> activeren bij opstart.

> [...]

Op http://ubuntu-manual.org/ kan je een complete handleiding vinden als
PDF (of je kan voor relatief weinig geld een gedrukte versie ervan
on-line kopen), die ook beschikbaar is in het Nederlands (en in het
Frans, Duits, Engels, etc.).

PS: OpenOffice.org is trouwens standaard al geïnstalleerd (op de
database-component na).

--
Jan Claeys